Nowy film z gry Xpand Rally, przedstawiający dynamiczne zachowanie obiektów w otoczeniu
W dniu wczorajszym, firma Techland ujawniła interesujące ciekawostki na temat wpływu zachowań samochodu na otaczające środowisko w grze Xpand Rally. Suche fakty zostały poparte kilkudziesięciosekundowym filmem, który w pełni pokazuje możliwości engine’u w tym względzie.
W dniu wczorajszym, firma Techland ujawniła interesujące ciekawostki na temat wpływu zachowań samochodu na otaczające środowisko w grze Xpand Rally. Suche fakty zostały poparte kilkudziesięciosekundowym filmem, który w pełni pokazuje możliwości engine’u w tym względzie.
Fizykę w Xpand Rally, oparto na Open Dynamics Engine, kompleksowych rozwiązaniach z zakresu dynamiki, opracowanych przez Russella Smitha. System uwzględnia wszystkie modele znajdujące się na ekranie i łączy ich zachowanie na wiele różnych sposobów. Obiekty są oczywiście w pełni konfigurowalne, dzięki czemu programiści mogą im zaimplementować dowolny stopień swobody w poruszaniu, ich twardość, maksymalną prędkość, itp. Ale to nie wszystko co ma do zaoferowania Xpand Rally. Dzięki odpowiednim modyfikacjom silnika ODE, możliwe stało się uwzględnienie tak istotnych w rzeczywistości czynników, jak wpływ wiatru, czy oddziaływanie przedmiotów na ciecze.
A jak to wygląda w praktyce? Najlepszym przykładem może być tablica reklamowa, która po uderzeniu zmienia swoją pierwotną pozycję. Jeśli jej ruch zakończy się na pobliskim jeziorku lub stawie, będzie ona dryfować zgodnie z ruchem fal, by po chwili zatonąć. Podobnie jest z wiatrem, którego wpływ na środowisko jest po prostu niewiarygodny. Uwiązane wzdłuż toru, biało-czerwone taśmy będą realistycznie powiewać, podobnie jak i trawa, która faluje zależnie od tego, z której strony i z jaką siła akurat wieje wiatr. Wszystkie czynniki związane z dynamiką obiektów znajdujących się na trasie, są ściśle powiązane z dźwiękiem. Dzięki temu drewniana tablica, która po kontakcie z samochodem zaczyna wykonywać lot, inaczej zareaguje po kontakcie z asfaltem, a inaczej z trawą. Oczywiście, takie rozwiązania nie są jakąś specjalną nowością, chociaż nie da się ukryć, że wpływają dodatnio na doznania płynące z gry.
Film, prezentujący kilkanaście scen, w którym rozrzucone po trasie przedmioty reagują na kontakt z samochodem, możecie ściągnąć z tego miejsca. Więcej informacji o samej grze, znajdziecie natomiast w naszej Encyklopedii Gier.