autor: Remigiusz Maciaszek
Nowe informacje o Przebudzeniu - koniec z romansami, ośmiu członków drużyny i inne
Wczoraj na naszych łamach informowaliśmy o starcie nowego serwisu internetowego gry Dragon Age: Początek – Przebudzenie. Teraz pora przyjrzeć się dokładnie nowym informacjom jakie możemy tam znaleźć.
Wczoraj na naszych łamach informowaliśmy o starcie nowego serwisu internetowego gry Dragon Age: Początek – Przebudzenie. Teraz pora przyjrzeć się dokładnie nowym informacjom jakie możemy tam znaleźć.
Do tej pory ujawniono dwie postacie niezależne, które dołączą do drużyny, pisaliśmy o nich już wcześniej, są to Anders i Velanna. Mimo tego, że zapowiadano wcześniej pięciu bohaterów możliwych do przyłączenia podczas rozgrywki, to na podstawie układu strony można spekulować, że będzie ich aż ośmiu. Zgodnie z zapowiedziami BioWare niezależnych członków drużyny poznamy jeszcze przed oficjalnym wydaniem tytułu. W serwisie zaprezentowano również cztery lokacje z prawdopodobnych ośmiu, które będziemy mogli zwiedzić w grze, są to:
- Blackmarsh – mroczne i ponure miejsce stanowiące pozostałość po kiedyś pełnej ludzi osadzie, zniszczonej w niewyjaśnionych okolicznościach. Ci, którzy mieli tyle odwagi aby zapuścić się w te ponure rejony odkryli tylko ruiny i żadnych śladów życia.
- Kal'Hirol – krasnoludzka forteca znana kiedyś jako centrum wiedzy i rzemiosła kowalskiego - teraz opuszczona, a przyczyny jej upadku to kolejna zagadka.
- Vigil's Keep – kiedyś należąca do rodziny Howe. Jednak w wyniku chorobliwych ambicji niedawnego Arla Rendona, Howelowie stracili twierdzę, która przeszła w ręce Szarych Strażników.
- Wending Wood – kraina przez wieki znana ze swego spokoju i piękna. Niedawno w lesie swój obóz rozbiły Dalijskie Elfy, a bliskość ludzkich osad stanowi zarzewie potencjalnego konfliktu. Dodatkowo w okolicach zaczęły pojawiać się mroczne pomioty.
Pojawiło się również sporo ciekawych informacji na temat samej mechaniki gry. Możemy się spodziewać w sumie sześciu dodatkowych specjalizacji (po dwie dla każdej klasy), a co za tym idzie zostanie również powiększona pula czarów i talentów. Magowie otrzymają 24 nowe zaklęcia, a dla Wojowników i Łotrzyków BioWare przygotowało 32 nowe talenty. W sumie daje to 56 nowych zdolności do użycia w rozszerzeniu.
Podobnie jak w podstawowej wersji gry, będzie można wybrać pochodzenie głównej postaci. W Dragon Age: Początek – Przebudzenie zostanie dodane nowe tło fabularne postaci dla orleańskiego Szarego Strażnika. Wybór pochodzenia sam w sobie nie będzie kształtował rozgrywki, zamiast tego w wielu miejscach gra będzie „reagowała” na historię (tło fabularne) bohatera. Jak twierdzą deweloperzy z BioWare czasami w bardzo znaczący sposób.
Zwolennicy romansów mogą czuć się zawiedzeni, rozszerzenie nie będzie kontynuowało wątków miłosnych z podstawowej gry. Ponadto gra będzie skupiała się zdecydowanie bardziej na misjach i nowym zagrożeniu dla Feraldenu, co również wyklucza nowe romanse. Niestety. Oczywiście w grze nadal będzie obecny system wpływania na postacie niezależne, tak popularny w pierwotnej odsłonie gry.
Jeśli zaś chodzi o bohaterów poznanych wcześniej, to będziemy mogli spotkać Oghrena, który odgrywa bardzo dużą rolę w Przebudzeniu. Jeśli zaś chodzi o kompanów, to w trakcie przygód napotkamy Loghaina, Wynne i Alistaira, przy czym będzie to oczywiście uzależnione od decyzji podjętych w pierwszej części gry. Poza towarzyszami będziemy mieli również okazję ponownie spotkać się z mistrzem kowalstwa Wadem i jego współpracownikiem Herrenem, przy czym Wade będzie oferował wykonanie jeszcze ciekawszych przedmiotów niż poprzednio, o ile oczywiście dostarczymy mu odpowiednie materiały. Również córka Loghaina – Anora, będzie mogła pojawić się w grze pod warunkiem, że pozwolą na to podjęte poprzednio decyzje. Do niewątpliwie ciekawych informacji należy ta, że bohaterowie książki „Dragon Age: the Calling” – Architekt i Utha również pojawią się w grze.
Jeżeli zaś chodzi o kwestie techniczne, to również mamy kilka ciekawych informacji. Oczywiście do gry będzie można importować postać z Dragon Age: Początek, nawet jeśli wybory gracza doprowadziły do jej śmierci. Na początku gry nie będzie niestety możliwości resetowania talentów zaimportowanej postaci, ale na szczęście w cytadeli Szarych Strażników będzie urzędował wspomniany wcześniej Harren (pomocnik Mistrza Wade) oferujący do sprzedaży „Manual of Focus”. Ta księga będzie właśnie przywracać wszystkie punkty postaci resetując talenty. Sam wolumin będzie dostępny za cenę 6 złotych moment, a jego zapasy nie będą się wyczerpywać. Dzięki temu wszelkie błędy w rozwijaniu postaci nie będą tak dotkliwe jak w pierwszej części gry.
Wraz z importem postaci gracz będzie mógł zachować wszelkie przedmioty zdobyte uprzednio z wyłączeniem tych, które otrzymał w promocji wraz z preorderem pierwszej części gry.
Wymagania systemowe nie ulegną zmianom. Użytkownicy poprzedniej części gry nie powinni zauważyć żadnych różnic w funkcjonowaniu gry.