Nowe formy przemocy wzbogacają system kwalifikacji wiekowej gier
Entertainment Software Rating Board (ESRB), instytucja zajmująca się ustalaniem kategorii wiekowych gier wideo w Stanach Zjednoczonych podała, iż wprowadza kilka istotnych zmian do swego systemu klasyfikacji programów i ostrzegania klienta. Po pierwsze etykiety z informacją o kategorii wiekowej danej gry, które znajdują się na pudełkach, będą większe i lepiej widoczne, by zwrócić uwagę kupujących rodziców, a ponadto do 26 standardowych tekstów znajdujących na odwrocie pudełka, które opisują zawarte w grze treści (np. krew, przemoc, itp.), dołączą cztery nowe: Cartoon violence, Fantasy violence, Intense violence i Sexual violence.
Entertainment Software Rating Board (ESRB), instytucja zajmująca się ustalaniem kategorii wiekowych gier wideo w Stanach Zjednoczonych podała, iż wprowadza kilka istotnych zmian do swego systemu klasyfikacji programów i ostrzegania klienta. Po pierwsze etykiety z informacją o kategorii wiekowej danej gry, które znajdują się na pudełkach, będą większe i lepiej widoczne, by zwrócić uwagę kupujących rodziców, a ponadto do 26 standardowych tekstów znajdujących na odwrocie pudełka, które opisują zawarte w grze treści (np. krew, przemoc, itp.), dołączą cztery nowe: Cartoon violence, Fantasy violence, Intense violence i Sexual violence.
- Przez pojęcie Cartoon violence rozumie się przemoc w wykonaniu postaci rysunkowych.
- Przez pojęcie Fantasy violence rozumie się przemoc o naturze fantasy, w wykonaniu postaci ludzkich i nieludzkich, która przypomina sytuacje znane z życia realnego.
- Przez pojęcie Intense violence rozumie się realistycznie wyglądające sceny przemocy fizycznej (np. walki) z takimi elementami jak: krew, broń, śmierć, rany, itp.
- Przez pojęcie Sexual violence rozumie się przemoc na tle seksualnym, np. gwałt.
Owe zmiany zostaną wprowadzone w życie w okolicach 15 września, a ponadto pojawią też się nowe, zmodyfikowane loga kategorii „Mature” (17+) oraz „Adult” (18+).
Szczegóły znajdują się tutaj.