Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 27 czerwca 2003, 11:40

Nowe formy przemocy wzbogacają system kwalifikacji wiekowej gier

Entertainment Software Rating Board (ESRB), instytucja zajmująca się ustalaniem kategorii wiekowych gier wideo w Stanach Zjednoczonych podała, iż wprowadza kilka istotnych zmian do swego systemu klasyfikacji programów i ostrzegania klienta. Po pierwsze etykiety z informacją o kategorii wiekowej danej gry, które znajdują się na pudełkach, będą większe i lepiej widoczne, by zwrócić uwagę kupujących rodziców, a ponadto do 26 standardowych tekstów znajdujących na odwrocie pudełka, które opisują zawarte w grze treści (np. krew, przemoc, itp.), dołączą cztery nowe: Cartoon violence, Fantasy violence, Intense violence i Sexual violence.

Entertainment Software Rating Board (ESRB), instytucja zajmująca się ustalaniem kategorii wiekowych gier wideo w Stanach Zjednoczonych podała, iż wprowadza kilka istotnych zmian do swego systemu klasyfikacji programów i ostrzegania klienta. Po pierwsze etykiety z informacją o kategorii wiekowej danej gry, które znajdują się na pudełkach, będą większe i lepiej widoczne, by zwrócić uwagę kupujących rodziców, a ponadto do 26 standardowych tekstów znajdujących na odwrocie pudełka, które opisują zawarte w grze treści (np. krew, przemoc, itp.), dołączą cztery nowe: Cartoon violence, Fantasy violence, Intense violence i Sexual violence.

  • Przez pojęcie Cartoon violence rozumie się przemoc w wykonaniu postaci rysunkowych.
  • Przez pojęcie Fantasy violence rozumie się przemoc o naturze fantasy, w wykonaniu postaci ludzkich i nieludzkich, która przypomina sytuacje znane z życia realnego.
  • Przez pojęcie Intense violence rozumie się realistycznie wyglądające sceny przemocy fizycznej (np. walki) z takimi elementami jak: krew, broń, śmierć, rany, itp.
  • Przez pojęcie Sexual violence rozumie się przemoc na tle seksualnym, np. gwałt.

Owe zmiany zostaną wprowadzone w życie w okolicach 15 września, a ponadto pojawią też się nowe, zmodyfikowane loga kategorii „Mature” (17+) oraz „Adult” (18+).

Szczegóły znajdują się tutaj.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej