autor: Michał Orlikowski
Nowa linia tabletów Surface w drodze na półki sklepowe
Firma Microsoft zapowiedziała drugą generację swoich tabletów Surface i Surface Pro. Reklamowane jako „następcy laptopów” urządzenia trafią na rynki 22 krajów 22 października tego roku.
Firma Microsoft nie składa broni w segmencie urządzeń mobilnych. Mimo tego, że pierwsza linia tabletów Surface nie zdominowała konkurencji („jedyne” 853 miliony dolarów przychodu), Gigant z Redmond postanowił odświeżyć i zmodernizować swój sprzęt. Zaprezentowana wczoraj druga generacja urządzeń pracujących na systemie Windows 8.1 – Surface i Surface Pro, oraz towarzyszące im akcesoria, trafi do sprzedaży w 22 krajach 22 października tego roku. Niestety, w grupie tej nie znalazło się miejsce dla Polski – wciąż nie wiadomo czy tablety pojawią się w naszym kraju w oficjalnej dystrybucji.
Tablet Surface 2 to propozycja dla mniej wymagających użytkowników. Wyposażony w procesor Nvidia Tegra 4 zapewni do 10h rozrywki (czas podawany przez producenta dotyczy odtwarzania materiałów wideo). Najważniejsza część urządzenia, ekran, mierzy 10,6 cala i oferuje rozdzielczość Full HD. Na pokład trafiło również złącze USB 3.0, dwie kamery – przednia o rozdzielczości 3,5 Mpix, tylna zaś z 5 Mpix. Ceny tej wersji, w zależności od wielkości pamięci wewnętrznej (32 lub 64 GB) rozpoczną się od 449 dolarów (bez podatku VAT).
Surface Pro 2 zapowiadany jest wprost jako „prawdziwy następca laptopów”. Za serce tego urządzenia wybrano znany z komputerów procesor Intel Core i5, który zapewni nie tylko obsługę pełnoprawnych aplikacji dostępnych na system Windows, lecz także zagwarantuje dłuższą od poprzednika żywotność baterii – aż do 60%. Najtańszy wariant Surface Pro 2, z 64 GB przestrzeni dyskowej i 4 GB pamięci RAM, to koszt 899 dolarów (bez podatku VAT). W ofercie znajduje się również wersja 128 GB, a także 512 GB, która dodatkowo zaoferuje 8 GB pamięci RAM.