Nowa gra z cyklu S.T.A.L.K.E.R. oficjalnie zapowiedziana
Clear Sky – taki podtytuł będzie nosić druga odsłona cyklu S.T.A.L.K.E.R., która została wczoraj oficjalnie zapowiedziana przez ukraińskie studio GSC Game World. Nowy produkt jest prequelem pierwowzoru, a to oznacza, że jego akcja będzie rozgrywać się przed wydarzeniami opowiedzianymi w Cieniu Czarnobyla.
Clear Sky – taki podtytuł będzie nosić druga odsłona cyklu S.T.A.L.K.E.R., która została wczoraj oficjalnie zapowiedziana przez ukraińskie studio GSC Game World. Nowy produkt jest prequelem pierwowzoru, a to oznacza, że jego akcja będzie rozgrywać się przed wydarzeniami opowiedzianymi w Cieniu Czarnobyla.
Dzieło ukraińskich programistów pozwoli wcielić się w rolę stalkera, który wyruszy z misją zabójstwa jednego z bohaterów pierwszej odsłony cyklu (prawdopodobnie chodzi tu postać, którą graliśmy w pierwowzorze, ale to na razie nic pewnego). Fabuła ma odpowiedzieć na większość pytań, które na początku rozgrywki stawiał nam Cień Czarnobyla. Dowiemy się m.in. co działo się z głównym bohaterem tamtej gry, zanim rozbił się w ciężarówce i utracił pamięć.
Autorzy twierdzą, że Zona w 2011 roku będzie zdecydowanie bardziej niebezpieczna, głównie ze względu na potężniejsze anomalie, utrudniające eksplorację skażonej strefy. Warto w tym miejscu nadmienić, że teren, po jakim przyjdzie nam się poruszać, będzie w pięćdziesięciu procentach opracowany specjalnie dla potrzeb nowej gry – pozostały obszar stanowią natomiast lokacje znane z pierwowzoru, oczywiście w odpowiedni sposób zmodyfikowane.
Gra położy duży nacisk na walkę pomiędzy poszczególnymi frakcjami. Nasz bohater będzie mógł przyłączyć się do jednej z ośmiu rywalizujących drużyn stalkerów, a następnie awansować w hierarchii, udowadniając swojej przydatność dla grupy. Wraz z sojusznikami można walczyć o kluczowe lokacje, a także napadać na wrogie bazy. Co prawda Ukraińcy zaznaczają, że S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky nie wymaga od gracza przyłączania się do jednej ze stron konfliktu, ale jeśli zechce on ruszyć główny wątek do przodu, będzie to konieczne.
Jest już pewne, że gra doczeka się mnóstwa modyfikacji. Oprócz tych najbardziej oczywistych, jak poprawa oprawy wizualnej (nowa wersja silnika X-Ray umożliwi obsługę kart graficznych wykorzystujących DirectX 10), doczekamy się również zmian w interfejsie użytkownika (przerobiony HUD oraz PDA) oraz w samej rozgrywce (opcja szybkiej podróży, możliwość użycia granatów przez wrogów, itp.).
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky trafi do sklepów w pierwszym kwartale przyszłego roku. Jedyna platforma sprzętowa brana pod uwagę przez ukraińskie studio to PC.