autor: Radosław Grabowski
Nowa gra akcji, powstająca pod patronatem Johna Woo, również w wersji pecetowej
Dotąd wiedzieliśmy, że gra akcji Stranglehold, realizowana pod okiem słynnego reżysera nazwiskiem John Woo, powstaje z myślą o konsolach PS3 i X360. Teraz korporacja Midway ujawniła, iż szykowana jest też edycja pecetowa. Premiera wszystkich wersji nastąpić ma pod koniec bieżącego roku.
Dotąd wiedzieliśmy, że gra akcji Stranglehold, realizowana pod okiem słynnego reżysera nazwiskiem John Woo, powstaje z myślą o konsolach PS3 i X360. Teraz korporacja Midway ujawniła, iż szykowana jest też edycja pecetowa. Premiera wszystkich wersji nastąpić ma pod koniec bieżącego roku.
Niniejszy produkt stanowi de facto kontynuację filmu Hard Boiled (polski tytuł brzmi Dzieci Triady) z 1992 roku – było to ostatnie dzieło wspomnianego kinematograficznego twórcy, nakręcone w Hong Kongu przed przenosinami do Hollywood. Developerzy zaserwują nam zatem dynamiczną i efektowną prezentację założeń scenariusza przy pomocy trójwymiarowej grafiki, wyświetlanej dzięki silnikowi Unreal Engine trzeciej generacji.
Przejmiemy kontrolę nad postacią detektywa o pseudonimie Tequila, któremu aparycji użyczy Chow Yun-Fat – vide m.in. Crouching Tiger, Hidden Dragon (Przyczajony tygrys, ukryty smok), Bulletproof Monk (Kuloodporny) i Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest (Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka). Główny bohater będzie musiał zaprowadzić porządek w zalewanych kolejnymi falami przestępczości miastach (dalekowschodni Hong Kong i amerykańskie Chicago), ratując przy okazji swoją byłą żonę, porwaną przez bezwzględnych rosyjskich gangsterów. Rzecz jasna likwidowanie bandziorów nierzadko wymusi działanie na granicy prawa, co zwykle zaowocuje dużą ilością trupów, kompletnie zdemolowanymi wnętrzami budynków etc.
W rozgrywce zostanie zaimplementowanych wiele elementów, charakterystycznych dla filmów sensacyjnych Johna Woo. Protagonista operować więc będzie często dwoma pistoletami jednocześnie, postaci mają przeskakiwać przez przeszkody niczym tygrysy, a lecące w różne strony kule doprowadzą do ogromnej destrukcji otoczenia. Ponadto w odpowiednich momentach zwolnimy bieg wydarzeń (system Tequila Time), dzięki czemu łatwiejsze stanie się np. strzelanie do kilku przeciwników naraz. Spore wrażenie na użytkowniku zrobią również algorytmy fizyczne spod znaku Havok. Całości dopełni świetnie pracująca wirtualna kamera (akcja zawsze pokazywana z możliwie najlepszego ujęcia) oraz obecność scenek przerywnikowych, zapewniających spójność warstwy fabularnej.