autor: Piotr Siejczuk
Nival Interactive zapowiada Blitzkrieg II
W Polsce nie miała nawet miejsca premiery gry pt. Blitzkrieg - nastąpi to dopiero 23 listopada dzięki firmie Cenega Poland (światowa premiera odbyła się jeszcze przed wakacjami – 13 maja), zaś już dzisiaj firma Nival Interactive podała do informacji publicznej oficjalne rozpoczęcie prac nad sequelem rzeczonego RTS-a. Akcja Blitzkrieg II, podobnie jak w części pierwszej, będzie miała miejsce w realiach II Wojny Światowej. Z tą jednak znaczącą różnicą, iż dzięki zastosowaniu nowego silnika rozgrywka przedstawiona zostanie w środowisku 3D.
W Polsce nie miała nawet miejsca premiery gry pt. Blitzkrieg - nastąpi to dopiero 23 listopada dzięki firmie Cenega Poland (światowa premiera odbyła się jeszcze przed wakacjami – 13 maja), zaś już dzisiaj firma Nival Interactive podała do informacji publicznej oficjalne rozpoczęcie prac nad sequelem rzeczonego RTS-a. Akcja Blitzkrieg II, podobnie jak w części pierwszej, będzie miała miejsce w realiach II Wojny Światowej. Z tą jednak znaczącą różnicą, iż dzięki zastosowaniu nowego silnika rozgrywka przedstawiona zostanie w środowisku 3D.
Ponownie będziemy mogli dowodzić znanymi jednostkami bojowymi, planować akcje zaczepne i regularne bitwy, prowadzić przegrupowanie naszych sił oraz używać zupełnie nowych typów maszyn wojennych tj. lotnictwa i marynarki wojennej.
Jak zapowiadają włodarze z Nival Interactive, Blitzkrieg II ma stać się godną kontynuacją ich najlepszej strategii czasu rzeczywistego – Blitzkrieg. Oprócz wspomnianych już powyżej zmian na potwierdzenie tego stwierdzenia wpłynąć ma fakt wprowadzenia trybu rozgrywki wieloosobowej do omawianej aplikacji.
Pełna wersja Blitzkrieg II dostarczy także:
- Możliwości wzięcia udziału w „wojnie” w prawdziwym tego słowa znaczeniu. Walki rozciągać się będą od „serca” Europy aż po krańce pustyń Afryki na południu i pełne śmiertelnych niebezpieczeństw wyspy tropikalne na Pacyfiku.
- Tysiące autentycznych broni, pojazdów i bitew piechoty na lądzie oraz morzu. Wszystko to zaś w czterech dostępnych w grze kampaniach rozrzuconych na terenie całego globu.
- Realni żołnierze i oddziały znane z kart historii – teraz będziemy mogli dowodzić prawdziwymi asami wojskowej społeczności. Przykładami tego może być chociażby: możliwość użycia jednostki „101st Screaming Eagles” w walkach o Bastogne.
- Wątek prawdziwego konfliktu zbrojnego – to w nasze ręce oddane zostaną decyzje odnośnie bitew, które będziemy chcieli rozegrać. Również dobór żołnierzy biorących udział w walkach leży w naszej kwestii. Wezwanie posiłków w odpowiednim momencie to także element naszych obowiązków. Całość, choć może niezbyt prosta składa się w zwyczajny dzień każdego dowódcy wojskowego...
- Zajmowanie tak strategicznych miejsc, jak stacje kolejowe czy lotniska przyczyni się w znaczący sposób na powodzenie powierzonej nam misji. Zaś każde z zadań oprócz szeregu licznych celów głównych posiadać będzie także sporą liczbę wątków pobocznych, które będą miały wpływ na nasze poczynania w kolejnych misjach.
- Ciekawym elementem, który wystąpi w grze będą także inżynierowie, którzy oprócz tak zwyczajnych zadań jak budowa umocnień obronnych będą mogli przyczynić się do zniszczenia struktur wojskowych przeciwnika: budynków i mostów.
Jeśli wszystkie z przedstawionych elementów rzeczywiście pojawią w dziele finalnym, Blitzkrieg II może być naprawdę interesującym RTS osadzonym w realiach II Wojny Światowej. Czy tak będzie w rzeczywistości? Przekonamy się w niedalekiej przyszłości...
Ciekawostką, która może Was zainteresować jest to, iż prace nad drugą częścią Blitzkrieg rozpoczęte zostały już na początku tego roku kalendarzowego – styczeń 2003. Jednak jak już wcześniej nadmieniłem dopiero dzisiaj weszły one w fazę prac oficjalnych.
Poniżej przedstawiam trzy pierwsze screeny pochodzące z Blitzkrieg II:
Więcej informacji o Blitzkrieg: