Nintendo Switch - nowe przecieki na temat specyfikacji i funkcji konsoli
W sieci pojawiły się kolejne pogłoski na temat konsoli Nintendo Switch. Tym razem otrzymaliśmy wgląd w dokumenty dla deweloperów, które zdradzają m.in. specyfikację platformy oraz garść informacji na temat funkcji sieciowych.
Za nieco ponad dwa tygodnie zadebiutuje Nintendo Switch – nowa platforma japońskiego koncernu Nintendo. Tymczasem nadal nie wiemy wiele o urządzeniu, mimo prezentacji w styczniu i licznych przecieków o różnej wiarygodności, takich jak dzisiejsze pogłoski z forum NeoGAF na temat specyfikacji konsoli oraz jej funkcji. Krążące po sieci dokumenty dla deweloperów gier pochodzą z czerwca 2016 roku, w związku z czym część informacji może być przestarzała, o ile w ogóle jest prawdziwa. Co prawda, Dystify z NeoGAF, który zamieścił te materiały, dodał później ujęcie z oficjalnej prezentacji Switcha, które zdaje się potwierdzać prawdziwość tych przecieków, a specyfikacja odpowiada tej podanej przez serwis Eurogamer w grudniu. Niemniej jak zawsze przypominamy, by nieufnie podchodzić do tego typu sensacji.
Zasadniczo informacje z dokumentów nie zdradzają wiele nowego na temat podzespołów. Nintendo Switch ma korzystać z czterordzeniowego procesora ARM Cortex A-57 z maksymalną prędkością taktowania 2 GHz oraz dedykowanego układu graficznego Nvidia Maxwell z 256 rdzeniami CUDA i taktowaniem 1 GHz. Nowością jest informacja na temat wykorzystania CPU. Jeśli wierzyć dokumentom, tylko trzy rdzenie będą dostępne dla twórców gier – czwarty zapewne zostanie zarezerwowany dla procesów systemowych. Resztę specyfikacji w języku angielskim znajdziecie w tabelce poniżej.
Więcej nowinek dotyczy funkcji platformy, w tym ustawień systemowych przypominających te znane ze smartfonów. Oprócz blokady samolotowej, Bluetootha oraz Wi-Fi pojawi się m.in. opcja zablokowania ekranu przy korzystaniu z trybu przenośnego oraz możliwość dostosowania awatara Mii. Tego ostatniego będziemy mogli swobodnie edytować i nie będzie on już zawierać informacji osobistych (tj. daty urodzenia oraz imienia). Konsola będzie też posiadała Szybkie menu pod przyciskiem HOME, przy czym – w odróżnieniu od Nintendo 3DS – jego włączenie nie poskutkuje wstrzymaniem aktywnej aplikacji. Na konsoli będzie można zarejestrować do ośmiu użytkowników, a każde konto będzie mogło być powiązane z kilkoma egzemplarzami konsoli, aczkolwiek nie ma mowy o automatycznej synchronizacji zapisanych danych pomiędzy nimi. Jeśli już o tym mowa, Nintendo udostępni sieciową funkcję pamięci masowej o nazwie Data Store, pozwalającą graczom na przechowywanie plików gier.
Dokumenty rozwiewają też obawy w związku z niedawną informacją prasową Nintendo na temat aplikacji na smartfony, która ma umożliwić komunikację między graczami oraz zapraszanie graczy do listy znajomych oraz do wspólnej zabawy. Niektórzy odczytali to jako zapowiedź braku tego typu funkcjonalności na samej konsoli. Na szczęście z materiałów jasno wynika, że opcje te będą dostępne z poziomu Switcha. Dodatkowym dowodem jest wzmianka o funkcji Friend Presence, umożliwiającej sprawdzenie aktywności naszych znajomych w czasie rzeczywistym, co w zamierzeniu ma m.in. ułatwić dołączenie do sesji z pomocą usługi sieciowej NEX (Network Extension).
Oprócz tego w tekście znalazły się informacje o grach, w tym rozmiarze kart do nich (od 1 do 32 GB) i sposobach dystrybucji. Nintendo Switch ma wspierać zarówno jednorazowe zakupy, jak i przepustki sezonowe oraz dodatki cyfrowe. Natomiast zabraknie produkcji dystrybuowanych w modelu free-to-play. Ponownie przypominamy o ostrożnym podchodzeniu do wszelkich nieoficjalnych informacji. Powyżej znajdziecie najnowszy zwiastun konsoli, udostępniony przez Nintendo.