autor: Krzysztof Sobiepan
Nintendo kończy z produkcją Wii U
Potwierdziły się informacje o końcu produkcji konsoli Nintendo Wii U jeszcze w tym roku. Ostatnia jednostka ma zejść z taśmy produkcyjnej w tym tygodniu.
W marcu mówiliśmy o możliwości zaprzestania produkcji konsoli Wii U z końcem tego roku. Te niepotwierdzone oficjalnie i tajemniczo skomentowane przez przedstawiciela Nintendo informacje dziś okazują się niezwykle prawdopodobne. Po konsultacji z wieloma źródłami, serwis Eurogamer podał bowiem informację, że linia produkcyjna Wii U zostanie zatrzymana wraz z końcem tego tygodnia. Fabryki muszą jedynie wywiązać się ze złożonych w poniedziałek zamówień, których zapewne nie jest zbyt wiele.
Wraz z ostatecznym zakończeniem produkcji będzie można także ustalić finalną liczbę sprzedanych jednostek. Dane z lipca tego roku sugerują wyniki na poziomie 13,3 mln zakupionych przez konsumentów konsol od premiery sprzętu w listopadzie 2012 roku. To niewielka liczba w porównaniu do konkurencji – przykładowo PlayStation 4 szczyci się ponad 40 mln posiadaczy, a informacje od firmy AMD wskazują na ok. 20 mln Xboksów One na rynku (Microsoft nieczęsto chwali się wynikami tej konsoli). Wii U wypada równie słabo w porównaniu do poprzedniego Wii, które podbiło rynek szturmem, znajdując aż 101 mln nabywców.
Japoński gigant elektronicznej rozrywki wydaje się nie oglądać specjalnie za siebie i zdecydowanie woli patrzeć w przyszłość, której na imię Nintendo Switch. Świadczyć o tym może np. rezygnacja z kompatybilności Switch z nośnikami Wii U i 3DS. Niedawno zapowiedziana konsola ma być zupełnie odmiennym doświadczeniem, a kolejne informacje o niej wydają się ekscytować zarówno prasę, jak i przeciętnych graczy. Więcej o następcy Wii U dowiemy się podczas oficjalnej prezentacji produktu 13 stycznia.
Wii U to szósta stacjonarna konsola doświadczonego weterana branży – Nintendo. Sprzęt pojawił się na rynku przed konkurencją (PS4 i Xbox One), oferując unikalny kontroler zaopatrzony w pokaźny ekran dotykowy. Wii U nie sprzedało się jednak zbyt dobrze, a jego innowacje były przyjęte przez rynek dość chłodno. Deweloperzy narzekali na niewielką moc jednostki, podczas gdy na jej zakup decydowali się w dużej mierze liczący na gry Nintendo fani. Konsola pozostała produktem dość niszowym, nie mogąc bezpośrednio konkurować z propozycjami Sony i Microsoftu.