Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 11 czerwca 2003, 09:39

Niewinne rozgrywki wieloosobowe stają profesjonalnym sportem

Już latem tego roku oficjalnie ruszy tzw. „Global Gaming League”, której celem jest przeobrażenie dotychczasowych rozgrywek sieciowych w prawdziwy, zawodowy sport „V-Sport”, w którym za wybitne osiągnięcia gracze-sportowcy otrzymywać będą niemałe nagrody pieniężne. Pomysłodawcą tego przedsięwzięcia jest Eric Rollman, były dyrektor Fox Family Channel oraz Saban Entertainment, który uważa, że nie ma przeciwwskazań, by, podobne jak to ma miejsce w przypadku zawodowych sportowców, gracze nie mogli utrzymywać się z tego w czym trenują się godzinami, dniami i miesiącami.

Już latem tego roku oficjalnie ruszy tzw. „Global Gaming League”, której celem jest przeobrażenie dotychczasowych rozgrywek sieciowych w prawdziwy, zawodowy sport „V-Sport”, w którym za wybitne osiągnięcia gracze-sportowcy otrzymywać będą niemałe nagrody pieniężne. Pomysłodawcą tego przedsięwzięcia jest Eric Rollman, były dyrektor Fox Family Channel oraz Saban Entertainment, który uważa, że nie ma przeciwwskazań, by, podobne jak to ma miejsce w przypadku zawodowych sportowców, gracze nie mogli utrzymywać się z tego w czym trenują się godzinami, dniami i miesiącami.

Rollman stwierdza, że ze 145 milionami grających obecnie osób i rocznymi dochodami branży sięgającymi 20 miliardów dolarów, jego inicjatywa może stać się jednym z najbardziej popularnych sportów na świecie. Celem jest stworzenie pełnoprawnej ligi sportowej z międzynarodowymi imprezami i zawodami oraz wszystkimi aspektami i pełną infrastrukturą sportu zawodowego.

Niewinne rozgrywki wieloosobowe stają profesjonalnym sportem - ilustracja #1

 

Oficjalna strona Global Gaming League.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej