Nex Machina: Death Machine – zapowiedziano strzelankę od twórców Resogun i Robotron
Znane z Resogun i Alienation studio Housemarque połączyło siły z Eugenem Jarvisem, czyli twórcą klasycznego Robotrona i Smash TV. Owocem tej współpracy będzie strzelanka Nex Machina: Death Machine, która zmierza wyłącznie na PlayStation 4.
Podczas PlayStation Experience ujawniono i pokazano tak wiele dużych projektów, że przysłoniły one kilka mniejszych, ale równie interesujących produkcji zapowiedzianych na tej imprezie. Do tej drugiej kategorii należy strzelanka Nex Machina: Death Machine, nad którą pracuje znane z takich gier jak Outland, Alienation, Dead Nation czy Resogun studio Housemarque.
Gra zmierza wyłącznie na konsolę PlayStation 4, a premiera ma nastąpić w przyszłym roku. Co ciekawe, na potrzeby projektu do studia dołączył Eugene Jarvis, czyli legendarny projektant strzelanek, mający na koncie takie klasyki jak Robotron, czy Smash TV. Jego produkcje były jednym z głównych źródeł inspiracji przy wcześniejszych produkcjach Housemarque, więc współpraca przy Nex Machina: Death Machine powinna okazać się bardzo udana.
Akcja gry osadzona zostanie w bliżej nieokreślonej przyszłości, w czasach gdy nasza cywilizacja stała się kompletnie zależna od nowoczesnych technologii. Nieustanny rozwój robotów sprawił, że zyskały one świadomość i uczucia. Maszyny szybko zrozumiały swoją wyższość nad ludźmi i postanowiły, że nie zamierzają dłużej służyć istotom, które uznają za gorsze.
Niestety, większość ludzkości pozostaje zbyt zajęta mediami społecznościowymi i zabawą, aby dostrzec nadciągającą zagładę. My wcielimy się w jedną z osób, które zrozumiały skalę zagrożenia i postanowiły coś z tym zrobić. To na jej barki spadnie zadanie pokrzyżowanie planów agresywnych maszyn.
Nex Machina: Death Machine opisywane jest jako produkcja, która ma odtworzyć w nowoczesnej formie urok oldskulowych strzelanek z automatów. Wydarzenia będziemy obserwowali z kamery umieszczonej wysoko nad głową bohatera, a zabawa sprowadzi się do walki z hordami robotów. Gra należy do kategorii twin-stick, co oznacza, że możliwe ma być swobodnie celowanie niezależnie od kierunku ruchu postaci. Rozgrywkę urozmaici fakt, że wiele elementów otoczenia można będzie zniszczyć.
Oczkiem w głowie autorów jest chęć przywrócenia specyficznego klimatu rywalizacji na punkty, znanego z automatów. Gra zaoferuje kilka poziomów sieciowych rankingów, pozwalając nam walczyć o czołowe pozycje na świecie, w danym kraju lub w obrębie pojedynczego miasta. Regularnie organizowane będą turnieje, a gracze otrzymają dostęp do stale uaktualnianej listy wyzwań.