autor: Marek Oramus
Neverwinter ukaże się dopiero pod koniec 2012 roku
Kolejna gra oparta na systemie fabularnym Dungeons & Dragons ukaże się dopiero pod koniec 2012 roku. Koncern Hasbro doszedł do porozumienia z firmą Atari odnośnie wykorzystania licencji D&D w grach.
Producentowi zabawek, firmie Hasbro, udało się dojść do porozumienia z koncernem Atari w kwestii dotyczącej praw do najbardziej znanego na świecie systemu gier fabularnych, Dungeons & Dragons. Przy okazji dowiedzieliśmy się również, że najnowsza produkcja oparta na nim, Neverwinter, ukaże się dopiero w drugiej połowie przyszłego roku. Fakt ten nie jest jednak spowodowany problemami z licencją, lecz przejęciem studia Cryptic przez firmę Perfect World.
Spór między dwoma koncernami został zapoczątkowany pod koniec 2009 roku przez spółkę zależną Hasbro, Wizards of the Coast, która oprócz wydawania gier RPG zajmuje się m.in. kolekcjonerskimi grami karcianymi z Magic: the Gathering na czele. Przyczyną pozwu było udostępnienie przez Atari licencji do Dungeons & Dragons firmie Namco Bandai, czyli jej konkurentowi z branży rozrywkowej. W związku z tym koncern Hasbro oskarżył swoich partnerów o oszustwo oraz złamanie warunków umowy.
Szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, ale Hasbro oświadczyło, że Atari będzie w dalszym ciągu kontynuować prace nad dotychczasowymi produkcjami z serii Dungeons & Dragons. Wśród nich znajdują się m.in. wydany niedawno Dungeons & Dragons: Daggerdale, a także gra na Facebooka o nazwie Heroes of Neverwinter.
Neverwinter, której premiera została przełożona z listopada tego roku na schyłek 2012 roku, to przeznaczona wyłącznie na komputery osobiste gra z gatunku action-RPG, która kładzie duży nacisk na elementy sieciowe. Pierwsze informacje na temat tej produkcji zostały przedstawione podczas tegorocznych targów E3. Przygoda będzie się rozgrywać przede wszystkim w tytułowym mieście Neverwinter. Kluczowym wydarzeniem dla rozwoju fabuły jest erupcja wulkanu, która spowodowała zniszczenie części dzielnic. Bohaterowie staną w obliczu konfliktu dotyczącego sposobu odbudowy tego miejsca.