Neverwinter - nowe informacje i materiały graficzne
Od kiedy zapowiedziano przerobienie kooperacyjnego RPG Neverwinter na grę MMO o projekcie zrobiło się cicho. Teraz twórcy wreszcie wyszli z ukrycia i podzielili się ze światem nowymi informacjami oraz materiałami graficznymi.
W październiku zeszłego roku pisaliśmy o olbrzymich zmianach, jakie postanowiono wprowadzić w grze Neverwinter. Pierwotnie produkcja została ujawniona jako sieciowe RPG koncentrujące się na trybie kooperacyjnym. Po wykupieniu studia Cryptic przez firmę Perfect World zdecydowano o przerobieniu projektu w pełnowymiarowe MMORPG, które oparte zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami. Od tego czasu było cicho o tym tytule. Teraz wreszcie uległo to zmianie. Otrzymaliśmy nowy zwiastun oraz pokaźny zestaw świeżych informacji i screenów.
Neverwinter osadzono w uniwersum Forgotten Realms stworzonym na potrzeby stołowej gry fabularnej Dungeons & Dragons. Priorytetem dla studia Cryptic jest pozostanie wiernym fabule i podstawowym założeniom papierowego pierwowzoru. Dlatego grywalne klasy odpowiadać będą tym z D&D, a wirtualną wersję tytułowego miasta zaprojektowano tak, aby odzwierciedlała zmiany, jakie zaszły w tym miejscu za sprawą wydawanych w ostatnich latach książkach i przygodach.
System walki ma być w dużym stopniu zręcznościowy. W grze nie znajdziemy opcji automatycznego ataku. Zamiast tego klawisze myszy zostaną przypisane wybranym przez gracza akcjom i każdą z nich będziemy musieli wyprowadzić ręcznie. Podobnie jak w Dungeons & Dragons poza standardowymi ciosami otrzymamy dostęp do szeregu specjalnych zdolności, które podzielone zostaną na trzy grupy:
- Encounter – te zdolności są potężniejsze niż standardowe, ale po ich użyciu trzeba trochę odczekać zanim staną się ponownie dostępne. Jednocześnie możemy dysponować jedynie trzema tego typu umiejętnościami.
- Utility - zdolności unikalne dla każdej z klas. Dzięki nim łotrzyk potrafi uniknąć ataku szybkim przewrotem, a czarodziej może wykonać teleportację na krótki dystans.
- Daily - tu pojawia się spora różnica w porównaniu z papierowym pierwowzorem, gdzie tego typu zdolności mogliśmy używać tylko raz dziennie. Zamiast tego na reaktywację tych potężnych mocy będziemy musieli zapracować wykonując przypisane klasie konkretne akcje. Przykładowo, w przypadku Łotrzyka jest to zaatakowanie wroga w plecy.
Gdy Neverwinter zapowiadane było po raz pierwszy, najciekawszym elementem projektu był rozbudowany edytor pozwalający graczom na tworzenie własnych przygód. Okazuje się, że pomimo metamorfozy projektu w MMO, te narzędzia wciąż będą dostępne i towarzyszyć im ma system umożliwiający użytkownikom łatwe dzielenie się swoimi kreacjami oraz ocenianie twórczości innych.
Neverwinter powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a premiera gry planowana jest na koniec tego roku.