Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 kwietnia 2012, 07:59

autor: Adrian Werner

Neverwinter - nowe informacje i materiały graficzne

Od kiedy zapowiedziano przerobienie kooperacyjnego RPG Neverwinter na grę MMO o projekcie zrobiło się cicho. Teraz twórcy wreszcie wyszli z ukrycia i podzielili się ze światem nowymi informacjami oraz materiałami graficznymi.

Neverwinter - nowe informacje i materiały graficzne - ilustracja #1

W październiku zeszłego roku pisaliśmy o olbrzymich zmianach, jakie postanowiono wprowadzić w grze Neverwinter. Pierwotnie produkcja została ujawniona jako sieciowe RPG koncentrujące się na trybie kooperacyjnym. Po wykupieniu studia Cryptic przez firmę Perfect World zdecydowano o przerobieniu projektu w pełnowymiarowe MMORPG, które oparte zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami. Od tego czasu było cicho o tym tytule. Teraz wreszcie uległo to zmianie. Otrzymaliśmy nowy zwiastun oraz pokaźny zestaw świeżych informacji i screenów.

Neverwinter osadzono w uniwersum Forgotten Realms stworzonym na potrzeby stołowej gry fabularnej Dungeons & Dragons. Priorytetem dla studia Cryptic jest pozostanie wiernym fabule i podstawowym założeniom papierowego pierwowzoru. Dlatego grywalne klasy odpowiadać będą tym z D&D, a wirtualną wersję tytułowego miasta zaprojektowano tak, aby odzwierciedlała zmiany, jakie zaszły w tym miejscu za sprawą wydawanych w ostatnich latach książkach i przygodach.

System walki ma być w dużym stopniu zręcznościowy. W grze nie znajdziemy opcji automatycznego ataku. Zamiast tego klawisze myszy zostaną przypisane wybranym przez gracza akcjom i każdą z nich będziemy musieli wyprowadzić ręcznie. Podobnie jak w Dungeons & Dragons poza standardowymi ciosami otrzymamy dostęp do szeregu specjalnych zdolności, które podzielone zostaną na trzy grupy:

  1. Encounter – te zdolności są potężniejsze niż standardowe, ale po ich użyciu trzeba trochę odczekać zanim staną się ponownie dostępne. Jednocześnie możemy dysponować jedynie trzema tego typu umiejętnościami.
  2. Utility - zdolności unikalne dla każdej z klas. Dzięki nim łotrzyk potrafi uniknąć ataku szybkim przewrotem, a czarodziej może wykonać teleportację na krótki dystans.
  3. Daily - tu pojawia się spora różnica w porównaniu z papierowym pierwowzorem, gdzie tego typu zdolności mogliśmy używać tylko raz dziennie. Zamiast tego na reaktywację tych potężnych mocy będziemy musieli zapracować wykonując przypisane klasie konkretne akcje. Przykładowo, w przypadku Łotrzyka jest to zaatakowanie wroga w plecy.

Gdy Neverwinter zapowiadane było po raz pierwszy, najciekawszym elementem projektu był rozbudowany edytor pozwalający graczom na tworzenie własnych przygód. Okazuje się, że pomimo metamorfozy projektu w MMO, te narzędzia wciąż będą dostępne i towarzyszyć im ma system umożliwiający użytkownikom łatwe dzielenie się swoimi kreacjami oraz ocenianie twórczości innych.

Neverwinter powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a premiera gry planowana jest na koniec tego roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej