autor: Krzysztof Bartnik
Namco planuje dalszą ekspansję na rynku europejskim
Japońska korporacja Namco planuje rozszerzyć swoje wpływy na Starym Kontynencie. Pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu jest otworzenie nowych biur firmy w Wielkiej Brytanii - ma to również pozwolić na polepszenie współpracy z Electronic Arts, która wydaje większość pozycji Namco w Europie (vide Soul Calibur II, a także R: Racing czy Spawn: Armageddon - wszystkie gry na konsole nowej generacji).
Japońska korporacja Namco planuje rozszerzyć swoje wpływy na Starym Kontynencie. Pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu jest otworzenie nowych biur firmy w Wielkiej Brytanii - ma to również pozwolić na polepszenie współpracy z Electronic Arts, która wydaje większość pozycji Namco w Europie (vide Soul Calibur II, a także R: Racing czy Spawn: Armageddon - wszystkie gry na konsole nowej generacji).
Pomimo chęci dalszej współpracy z EA, analitycy przewidują, iż powyższe działania mają doprowadzić do uniezależnienia się korporacji Namco oraz samodzielnej dystrybucji kolejnych tytułów na rynku europejskim. Owe posunięcie przypomina także politykę firmy Sega, która w zeszłym roku na nowo otworzyła swoją siedzibę na Starym Kontynencie i teraz z powodzeniem wydaje swoje pozycje.
Wśród gier, jakie Namco planuje wydać w Europie w bieżącym roku, znajdziemy Taiko no Tatsujin (inna nazwa: Drum Master). Ten program znalazł ponad dwa miliony nabywców w Azji i jest sprzedawany z unikalnym kontrolerem (całość to tzw. „rhythm action game”, czyli gra wymuszająca „wystukiwanie” odpowiednich melodii).