Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 grudnia 2010, 10:35

autor: Remigiusz Maciaszek

Najnowsze wieści z produkcji Diablo III

Informacje na temat Diablo III są na wagę złota, tym bardziej, że Blizzard jest deweloperem, który bardzo ostrożnie dzieli się wiadomościami. Z reguły robi to głównie podczas BlizzConu lub innych dużych konwentów. W ten właśnie sposób mogliśmy zapoznać się z pierwszymi konkretnymi informacjami na temat walki PvP w grze, a na przestrzeni kilku ostatnich dni, przedstawiciel dewelopera udzielił w tej kwestii nowych informacji za pośrednictwem Twittera.

Informacje na temat Diablo III są na wagę złota, tym bardziej, że Blizzard jest deweloperem, który bardzo ostrożnie dzieli się wiadomościami. Z reguły robi to głównie podczas BlizzConu lub innych dużych konwentów. W ten właśnie sposób mogliśmy zapoznać się z pierwszymi konkretnymi informacjami na temat walki PvP w grze, a na przestrzeni kilku ostatnich dni, przedstawiciel dewelopera udzielił w tej kwestii nowych informacji za pośrednictwem Twittera.

Twitter to niedoceniane, ale czasami bardzo dobre źródło informacji na temat gier. Takim okazał się oficjalny kanał Diablo, na którym deweloperzy nieustannie odpowiadają na grad pytań fanów. Wystarczy poświęcić odrobinę czasu przegrzebując się przez kolejne „twitty”, by ułożyć z tego całkiem ciekawą listę nowości.

Najnowsze wieści z produkcji Diablo III - ilustracja #1

Ogólne informacje na ten temat znajdziecie na filmie przygotowanym dla gameplay.pl, a poniżej zamieszczamy dłuższą i dokładniejszą listę tematów, jakie podjął się wyjaśnić przedstawiciel Blizzarda.

W trybie PvP będą dostępne co najmniej dwa modele rozgrywki. Pierwszy rankingowy będzie umożliwiał walkę samodzielną (1vs1) oraz w dwu i trzy osobowych zespołach (2vs2 i 3vs3). Drugi model to zabawa poza rankingiem i będzie ona dopuszczać bardziej urozmaicone tryby walki, jak chociażby free-for-all. Oczywiście w tym przypadku nie będziemy nagradzani żadnymi punktami.

Zostały również dosyć dokładnie opisane rankingi, jakie będą obowiązywać w Diablo III. Według wstępnych założeń, bo do premiery zostało przecież dużo czasu, gracze będą się wspinać na kolejne poziomy dzięki punktom uzyskiwanym w zwycięskich pojedynkach. Walki przegrane nie mają mieć wpływu na naszą pozycję. Jak więc widać, zastosowano dosyć uproszczony system, wg. przedstawiciela Blizzarda bardzo podobny do tego znanego z Modern Warfare 2. Skąd takie rozwiązanie, skoro deweloper z Irvine w swoich grach sięga z reguły po bardziej skomplikowane mechanizmy? Otóż cała zabawa ma być zdecydowanie luźniejsza niż ma to miejsce w przypadku Starcraft II, czy aren w World of Warcraft. Rozgrywki mają sprawiać przyjemność, a nie stresować graczy. Będziemy zatem zdobywać punkty i wspinać się po drabinie kariery, czasami szybciej, czasami wolniej, ale systematycznie. Co ciekawe pojawiły się również wzmianki na temat odblokowywania nagród po osiągnięciu odpowiednich poziomów w rankingu. Brak tutaj większych konkretów poza wcześniejszymi informacjami, z których wynika, że nagrody mogą być czysto kosmetyczne.

Najnowsze wieści z produkcji Diablo III - ilustracja #2

Przy okazji warto również wspomnieć o tym, że PvP oraz PvE zostały tym razem zupełnie rozdzielone. Gracze będą mogli walczyć ze sobą wyłącznie na arenach, natomiast w części fabularnej gry jedyny dopuszczalny tryb będzie obejmował współpracę. Powody takiej decyzji są dosyć jasne. Cały pomysł PvP zastosowany w Diablo II zwyczajnie się nie sprawdził. Gracze by walczyć ze sobą spotykali się na początkowych mapach, a jeśli ktoś miał ochotę na PvP na późniejszych etapach, to mógł jedynie polować na inne osoby będące w trakcie przygody, co nie było ani sensowne, ani specjalnie przyjemne.

Wiadomo również, że na obecnym etapie maksymalna ilość osób, jaka będzie mogła uczestniczyć w rozgrywce PvP wynosi 6 (3vs3). Natomiast w trybie kampanii będzie mogło ze sobą współpracować do 4 graczy.

Tryby rozgrywki zostaną rozdzielone na podobnej zasadzie jak w przypadku Starcraft II - w menu gry będziemy wybierać singleplayer, kooperację, czy multiplayer. Wszystko ma wymagać przejścia przez logowanie battle.net. W chwili obecnej nie wiadomo jednak czy będzie także możliwe prowadzenie rozgrywki offline.

Jeśli natomiast chodzi o zabawę w trybie kampanii, to również mamy kilka informacji. Może nie są to absolutne nowości, ale niewątpliwie wyjaśnienie kilku istotnych kwestii. Pojawiało się sporo pytań ile punktów talentu będą mieli do rozdysponowania gracze w Diablo III. Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, ponieważ te kwestie są jeszcze rozważane. W tej chwili wiadomo, że maksymalny poziom doświadczenia będzie na początku wynosił 60, co daje 59 punktów, ale brane są również pod uwagę dodatkowe punkty przyznawane po ukończeniu kilku specjalnych zadań.

Kolejna kwestia dotyczy statystyk postaci, a w zasadzie tego jak będzie można na nie wpływać. Otóż gracze uzyskają dostęp do całej masy możliwości, z których będą mogli skorzystać w celu zmiany cech swoich podopiecznych. Na pierwszym miejscu znajduje się oczywiście sprzęt (broń, zbroje etc), do tego dojdą jeszcze gemy, talizmany i w pewnym stopniu zaklęcia przedmiotów (enchants).

Jak widać informacji jest sporo, a będzie ich niewątpliwie z czasem przybywać. Warto jednak pamiętać, że do premiery tytułu jeszcze sporo czasu, zatem pewne rzeczy mogą ulec jeszcze zmianie. Przypuszczalnie jednak podstawowy zarys tych aspektów zabawy, jakie przedstawiliśmy dzisiaj pozostanie raczej niezmieniony.