autor: Artur Falkowski
Najlepiej zapowiadające się gry na PS3 wykorzystają system SpeedTree RT
Jednym z lepszych systemów implementacji roślinności w grach jest SpeedTree RT stworzony przez amerykańską firmę Interactive Data Visualization. Zostanie on użyty w sporej ilości tytułów powstających na konsolę PlayStation 3. Wśród gier, które skorzystają z wspomnianego oprogramowania będą m.in. Resistance: Fall of Man, Call of Duty 3, The Elder Scrolls IV: Oblivion i Fatal Inertia.
Czy przemierzając wirtualne światy, pokonując kolejnych wrogów i ustawiając wojska do bitwy zdarzyło wam się przystanąć na chwilę, by w spokoju kontemplować piękno cyfrowej przyrody? Nie? Z pewnością jednak zdołaliście zauważyć, że flora ewoluowała od kilku niewyraźnych bohomazów do realistycznie oddanych roślin z liśćmi poruszanymi wiatrem. Drzewa i krzewy nabrały autentyzmu, a do ich generowania i wyświetlania wykorzystywane jest odrębne oprogramowanie.
Jednym z lepszych systemów implementacji roślinności w grach jest SpeedTree RT stworzony przez amerykańską firmę Interactive Data Visualization. Wykorzystuje go między innymi Gothic 3, Project Gotham Racing 3, Spellforce 2 oraz wiele innych liczących się w świecie elektronicznej rozrywki tytułów. Zostanie on użyty również w sporej ilości produkcji powstających na konsolę PlayStation 3. Wśród gier, które skorzystają z wspomnianego oprogramowania będą: Resistance: Fall of Man, Call of Duty 3, Full Auto 2: Battlelines, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Fatal Inertia i Way of the Samurai 3.
SpeedTree RT posiada naprawdę imponujące możliwości w zakresie tworzenia realistycznej flory. W bazie programu znajdują się setki różnorodnych modeli roślinności należących do stu siedemdziesięciu gatunków drzew i krzewów. Twórcy mogą w krótkim czasie umieścić poszczególne rośliny w grze. Nie zabrakło też nadającego autentyzmu efektu wiatru, którego siłę można dowolnie regulować.
Więcej informacji o tym ciekawym narzędziu znajdziecie pod adresem http://www.speedtree.com.