Nadciąga Deadhaus Sonata – action RPG od twórcy Eternal Darkness i Legacy of Kain
Zespół Apocalypse Studios zapowiedział grę Deadhaus Sonata – kooperacyjne RPG akcji, które zmierza na PC. Produkcja wykorzysta technologię firmy Amazon, a czuwa nad nią Denis Dyack, czyli współautor takich dzieł jak Blood Omen: Legacy of Kain, Eternal Darkness oraz Too Human.
Założony przez Denisa Dyacka (któremu zawdzięczamy powstanie takich tytułów, jak Blood Omen: Legacy of Kain, Eternal Darkness: Sanity’s Requiem, Metal Gear Solid: The Twin Snakes czy Too Human) zespół Apocalypse Studios zapowiedział Deadhaus Sonata, czyli grę RPG akcji, która wykorzysta opracowany przez Amazon Game Studios silnik graficzny Lumberyard. Produkcja zmierza na komputery osobiste (deweloperzy nie wykluczają, że pojawi się również na innch platformach), a jej datę premiery poznamy w przyszłym roku. W sieci opublikowano krótki zwiastun oraz paczkę screenshotów i szkiców koncepcyjnych, a także podzielono się pierwszymi konkretami.
Zacznijmy od tego, że Deadhaus Sonata będzie dystrybuowane w modelu free-to-play i rozwijane w modelu gry-usługi. Premiera tego tytułu ma być jedynie początkiem – z czasem zostanie on rozbudowany o kolejne rozszerzenia wydawane w trzymiesięcznych cyklach.
Wśród źródeł inspiracji deweloperzy wymieniają nie tylko wyżej wymienione produkcje z portfolio Dyacka, lecz także twórczość H.P. Lovecrafta, Edgara Allana Poego, Thomasa Ligottiego oraz Stevena Eriksona. Produkcja zabierze nas do świata Nogosaua, który istoty wyciągnięte wprost z najgorszych koszmarów spróbują uratować przed „zgnilizną i zepsuciem” spowodowanymi przez ludzi. W trakcie zabawy wcielimy się w jednego z takich potworów, a autorzy pozwolą nam na „taniec śmierci” pośród ludzkich przeciwników, których będziemy szlachtować na rozmaite sposoby.
Deadhaus Sonata ma stawiać na multiplayerową zabawę w trybie współpracy; wraz z innymi graczami będziemy podróżować pomiędzy lokacjami, rozprawiając się z oponentami, a także rosnąc w siłę i pozyskując przydatny ekwipunek. Poszczególne lokacje będą (przynajmniej częściowo) generowane proceduralnie – autorzy mają nadzieję, że w ten sposób uda im się rozprawić z uczuciem monotonii, jakie często towarzyszy grindowi (który, jak sami mówią, wymusza specyfika ich dzieła). Ponadto pozycja ma zostać w pełni zintegrowana z serwisem Twitch, dzięki czemu w łatwy sposób będzie można transmitować w sieci przebieg rozgrywki, jednocześnie wchodząc w interakcję z widzami.
Na koniec warto odnotować, że oprócz wysokiej jakości oprawy graficznej, cechą Deadhaus Sonata ma być profesjonalny dubbing oraz rozbudowana warstwa narracyjna.