Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 maja 2012, 18:05

autor: Adrian Werner

Nadchodzi sieciowa strzelanka Renaissance Heroes

Firma ChangYou zapowiedziała grę Renaissance Heroes, czyli osadzonego alternatywnej wersji szesnastowiecznej Europy sieciowego FPS-a.

Nadchodzi sieciowa strzelanka Renaissance Heroes - ilustracja #1
Gra dawniej nosiła tytuł DaVinci Online.

Amerykański oddział firmy ChangYou zapowiedział anglojęzyczną wersję Renaissance Heroes. Będzie to sieciowa strzelanka działająca na silniku Unreal 3.0, której przeniesie nas do alternatywnej wersji szesnastowiecznej Europy. Całość oparta zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami. Gra powstaje z myślą o pecetach i urządzeniach mobilnych, a zamknięta beta ma ruszyć latem tego roku. Zainteresowani mogą już zgłaszać chęć wzięcia udziału w testach.

Celem autorów jest stworzenie FPS-a w staroszkolnym stylu, którego czołowym przedstawicielem jest seria Quake. Innymi słowy, tempo akcji ma być bardzo duże, mapy zaprojektowane zostaną jako areny, a gra położy nacisk przede wszystkim na wysoki poziom umiejętności samych graczy.

Autorzy szykują osiem map, wśród których znajdziemy m.in. laboratorium Leonardo, willę rodziny Medici we Florencji oraz pałac sułtana w Konstantynopolu. W dniu premiery Renaissance Heroes zaoferuje trzy tryby rozgrywki – klasyczny deatchmatch i jego drużynową odmianę oraz pojedynki jeden na jednego. Pojawią się też szerokie opcje konfiguracji zasad rządzących meczami i nic nie będzie stało na przeszkodzie, aby np. ograniczyć arsenał jedynie do broni białej lub karabinów.

Do wyboru będą cztery postacie, każda z własną historią i stylem walki. Twórcy obiecują szeroki zestaw Osiągnięć oraz mini-zadania do realizacji w trakcie rozgrywki, które zmieniane będą codziennie. W trakcie meczów będziemy mogli na krótką chwilę włączyć tryb furii, zapewniający zwiększoną siłę oraz wytrzymałość na obrażenia. Własne umiejętności podszkolimy walcząc z botami oferującymi różne poziomy trudności.

Akcja toczyć się ma w epoce renesansu, choć wizja przedstawiona przez autorów będzie się znacznie różniła od tej, jaką znany z podręczników historii. Wszystko za sprawą Leonarda Da Vinci, który ukrywając się przed działającymi na zlecenie Papieża zabójcami wymyślił maszynę umożliwiającą podróże w czasie i przestrzeni. Chciał ją wykorzystać cofnięcia się w przeszłość i zdławienia Kościoła w początkowych fazach jego formowania. Dzięki temu miało powstać świeckie społeczeństwo oparte na rozumie oraz logice. W dniu pierwszego eksperymentu na gotowym prototypie doszło jednak do wypadku – maszyna zawiodła, wypełniając okolice trującym gazem. W całym tym zamieszaniu nikt nie zauważył, że plany urządzenia zostały skradzione. W jakiś czas potem ciało Leonarda da Vinci przegrało walkę z trucizną. Żądni władzy ludzie nie zamierzają jednak porzucać marzeń wynalazcy i coraz częściej powstają nowe wersje maszyny. Rozpoczyna się prawdziwa wojna o zdobycie oryginalnych planów, a gracze wcielą się w biorących w niej udział wojowników.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej