Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 maja 2013, 09:10

autor: Adrian Werner

Nadchodzi 7 Days to Die - postapokaliptyczny survivalowy FPS

Zespół The Fun Pimps Entertainment zapowiedział survivalowego FPS-a zatytułowanego 7 Days to Die. Akcja osadzona zostanie w stworzonym z voxeli postapokaliptycznym świecie o otwartej strukturze.

Pomimo tytułu, w 7 Days to Die nie znajdziemy słodkich rogalików z nadzieniem. - Nadchodzi 7 Days to Die - postapokaliptyczny survivalowy FPS - wiadomość - 2013-05-18
Pomimo tytułu, w 7 Days to Die nie znajdziemy słodkich rogalików z nadzieniem.

Amerykańskie studio The Fun Pimps Entertainment zapowiedziało swój pierwszy projekt. Okazał się nim sandboksowy FPS 7 Days to Die, który połączy pełen zombiaków postapokaliptyczny klimat z elementami survivalowymi. Gra postaje wyłącznie z myślą o pecetach.

  1. 7 Days to Die – strona oficjalna gry

Akcja toczyć się będzie w niedalekiej przyszłości, po tym jak rozpoczęta w 2034 roku wojna atomowa doprowadziła do zagłady większości cywilizacji ludzkiej. Co gorsza, duża część ocalałej populacji została zarażona wirusem, który zabija w ciągu siedmiu dni, a następnie przeobraża nosicieli w zombie. Gracze wcielą się w jednego z garstki wciąż zdrowych ludzi, który próbuje przeżyć w amerykański hrabstwie Navezgane. Nazwa ta w języku Apaczów oznacza zabójcę potworów i tym się właśnie zajmiemy.

7 Days to Die osadzone zostanie w świecie o otwartej strukturze, którego duża część składać się będzie z voxeli,. Gra umożliwi destrukcję większości elementów otoczenia w oparciu o rozbudowany silnik fizyczny, który obliczy wytrzymałość poszczególnych obiektów. Autorzy obiecują dużą różnorodność lokacji. Zwiedzimy m.in. miasta, lasy, pustynie i góry. Co godne pochwały, gracze będą mogli wejść do każdego napotkanego budynku.

Świat gry zamieszkiwać będą nie tylko zombiaki. Często przyjdzie nam również zmierzyć się z mutantami. Śmiertelnie niebezpiecznym zagrożeniem będzie również głód oraz pragnienie, co wymusi gromadzenie prowiantu. Przeżycie ułatwi nam system rzemiosła, w ramach którego gracze będą zbierali surowce i konstruowali z nich nowe przedmioty. Wszystko to ma zostać zrealizowane w intuicyjny sposób, dzięki któremu nie będziemy musieli przeglądać sieciowych poradników w poszukiwaniu przepisów. Pojawi się również opcja naprawiania oraz ulepszania istniejących budynków. Rozgrywkę wzbogacą elementy RPG pozwalające na rozwijanie umiejętności bohatera.

7 Days to Die zapewni graczom pełną swobodę, ale nie zabraknie również wątku fabularnego. Gra wyposażona zostanie w system dopasowujący kolejne elementy opowieści do naszych poczynań, który sprawi, że zawsze będziemy mieli co robić. Poza trybem dla pojedynczego gracza dostępne będą również rozgrywki multiplayer, zarówno kooperacyjne, jak i te oparte na rywalizacji z innymi użytkownikami.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej