autor: Piotr Siejczuk
Nadchodzą zmiany w ladderze WarCrafta III i systemie zdobywania doświadczenia
W patchu oznaczonym symbole 1.15 do WarCrafta III: Reign of Chaos oraz WarCrafta III: The Frozen Throne programiści studia Blizzard Entertainment wprowadzili dość znaczące zmiany związane z systemem rozgrywek ladderowych. Szerzej na ten temat pisaliśmy w newsie „Szczegółowe informacje o zmodyfikowanym systemie rozgrywek w najnowszym beta patchu gry WarCraft III”, niestety przeprowadzone beta testy łatki nie były do końca owocne, gdyż dopiero po pewnym czasie odkryto jeszcze kilka błędów związanych z nowym systemem zdobywania doświadczenia. Dzięki pomocy i oddaniu fanów stosowne informacje dotarły do firmy, która obecnie pracuje nad zaimplementowaniem kolejnych poprawek.
W patchu oznaczonym symbole 1.15 do WarCrafta III: Reign of Chaos oraz WarCrafta III: The Frozen Throne programiści studia Blizzard Entertainment wprowadzili dość znaczące zmiany związane z systemem rozgrywek ladderowych. Szerzej na ten temat pisaliśmy w newsie „ Szczegółowe informacje o zmodyfikowanym systemie rozgrywek w najnowszym beta patchu gry WarCraft III ”, niestety przeprowadzone beta testy łatki nie były do końca owocne, gdyż dopiero po pewnym czasie odkryto jeszcze kilka błędów związanych z nowym systemem zdobywania doświadczenia. Dzięki pomocy i oddaniu fanów stosowne informacje dotarły do firmy, która obecnie pracuje nad zaimplementowaniem kolejnych poprawek.
Obecnie trwają prace nad:
- Ulepszenia w zdolności Battle.net'u do wykrywania prawdziwych umiejętności gracza oraz ELL (expected ladder level).
- Oddzielanie zdolności pomiędzy meczami w trybach: Solo, Team, oraz FFA. Rzeczą naturalną jest, że pro-gamer w grach 1vs1 nie musi być wcale fachowcem w rozgrywkach drużynowych.
- Liczba gier potrzebnych do osiągnięcia poziomu korespondującego do ELL (expected ladder level) zależeć będzie od: (1) typu gry, (2) trudność w znalezieniu odpowiedniego typu gry na Battle.net. Dla przykładu gracz grający w „random team” potrzebować będzie około 300 spotkań, gdzie w tym czasie osoby preferujące solówki zagrają jedynie +/- 200 razy. Zaś drużyny 4vs4 zagrać będą musiały wyłącznie 40 pojedynków. Po rozegraniu odpowiedniej ilości spotkań gracz ze średnimi umiejętnościami otrzyma level 25 w określonym rankingu laddera.
- Zdolności graczy potrzebne do osiągnięcia najwyższego poziomu (50) zostaną podwyższone. Jedynie niewielka grupa ludzi będzie grała na tyle umiejętnie aby osiągnąć najwyższy poziom. Da im to tym samym większy prestiż.
- Wpływ na doświadczenie zarówno to zdobyte jak i utracone w wyniku zakończonej gry będą miały umiejętności gracza. Pro-gamerzy uzyskają wysoki poziom szybciej, zaś „amatorzy” poświęcić będą musieli więcej czasu. Osoby, które będą często przegrywać obniżą swój poziom ELL i trudniej im będzie wspiąć się na wyższe szczeble drabinki Battle.net'u.
- Doświadczenie utracone oraz zyskane w jednej grze będzie ograniczone przez nowe wartości minimum i maksimum. Przedział ten zależeć będzie od typu rozgrywki.
Omawiane powyżej zmiany wprowadzone zostaną na opisywany już kiedyś serwer Westfall (Beta Patch Server) w okolicy połowy przyszłego tygodnia. Wszystkich zainteresowanych poznaniem bardziej szczegółowych danych dotyczących możliwości osobistego testowania zapraszam na strony firmy na początku przyszłego tygodnia.
Na zakończenie dodam, iż Blizzard chciałby podziękować wszystkim tym, którzy wspierają ich w rozwoju i poprawie jakości ich gier ze szczególnym uwzględnieniem serii WarCtafta III.
Żeby nie było, że za szybko kończę to powiem Wam jeszcze, iż na tej stronie pojawiła się nowa mapa bonusowa nosząca nazwę Copper Canzon. Przeznaczona jest ona do rozgrywek w trybach: od 1v1 do 3v3 oraz FFA. Jej waga to zaledwie 176KB. Już po weekendzie zagości ona bez wątpienia także na naszych serwerach FTP. Na razie jednak zachęcam do ściągania jej z oficjalnej strony.
Więcej informacji o WarCtaft III: The Frozen Throne: