Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 5 lutego 2013, 17:13

autor: Adrian Werner

Na iOS i PC zmierza gra logiczna Monsters Ate My Birthday Cake

Zmierzająca na PC i urządzenia z iOS gra logiczna Monsters Ate My Birthday Cake osiągnęła sukces na serwisie Kickstarter.

Twórcy Monsters Ate My Birthday Cake mają powody do zadowolenia. Tej opierającej się na manipulowaniu otoczeniem grze logicznej udało się zebrać na serwisie Kickstarter 20 tysięcy dolarów, czyli o 5 tys. więcej niż wynosiło wymagane minimum. Do końca akcji pozostało jeszcze 10 dni, więc suma ta bez wątpienia ulegnie jeszcze zwiększeniu. Projekt ukaże się na urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android oraz na pecetach. Premiera zapowiadana jest na sierpnień tego roku.

- Monsters Ate My Birthday Cake - strona Kickstartera

- Monsters Ate My Birthday Cake - strona oficjalna gry

Akcja gry toczy się na wyspie Gogapoe, którą zamieszkują głównie potwory i ciastka. Wcielamy się w chłopca imieniem Niko. Podczas przygotowań do jego przyjęcia urodzinowego podstępne maszkary pod wodzą Króla Booginsów ukradły jego tort. Nasz bohater postanawia na własną rękę szukać sprawiedliwości. naszym zadaniem będzie podróżowanie po Gogapoe, poznawanie nowych przyjaciół, walka ze złymi Booginsami, ratowanie niewinnych ciastek oraz ostatecznie pokonanie wspomnianego Króla potworów.

Zabawa polegać ma głównie na eksplorowaniu pomysłowo zaprojektowanych map i pokonywaniu obecnych na niej przeszkód. Niko będzie potrafił przesuwać lżejsze obiekty, a dzięki pomocy przyjaznych mu potworów uzyska dostęp do takich mocy jak zamrażanie, podpalanie, korodowanie powierzchni, kopanie dziur, teleportowanie czy podróżowanie między wymiarami. Gra postawi przede wszystkim na elementy logiczne i większość wyzwań wymagać ma sporego wysiłku umysłowego. Nie zabraknie jednak również momentów, w których będziemy musieli wykazać się dobrym refleksem.

Podczas przygód natkniemy się na wiele przydatnych przedmiotów, które będą mogły zwiększyć moce naszych nieludzkich sojuszników. Każdy poziom wypełniony ma być czekającymi na odkrycie sekretami. Co więcej, pojawią się również alternatywne ścieżki prowadzące do celu, co ma zachęcić do ponownego przejścia kampanii.

Mocną stroną Monsters Ate My Birthday Cake powinna się okazać oprawa audiowizualna gry. Kolorowa grafika utrzymana będzie w japońskiej wersji stylu pop art, a muzykę skomponuje artysta znany jako Disasterpeacem, czyli człowiek, który odpowiedzialny jest za ścieżki dźwiękowe w takich tytułach jak Fez, Shoot Many Robots oraz Bit.Trip Runner 2.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej