Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2024, 09:51

autor: Adrian Werner

Mroczne, dojrzałe RPG, w którym „Władca Pierścieni spotyka Rok 1984”, debiutancką produkcją studia Republic Games

Główny scenarzysta Detroit: Become Human założył własne studio i wspólnie z koncernem Krafton pracuje nad mrocznym RPG dla dojrzałego odbiorcy.

Źródło fot. Republic Games
i

Adam Williams to główny scenarzysta Detroit: Become Human oraz nadchodzącego Star Wars Eclipse. Niedawno opuścił on szeregi zespołu Quantic Dream i założył własne studio. Twórca opowiedział o swoich planach w rozmowie z serwisem Eurogamer.

  1. Williams przepracował w Quantic Dream prawie dziesięć lat. Przyznaje, że opuszczenie zespołu zajmującego się grą w uniwersum Gwiezdnych wojen nie było łatwą decyzją.
  2. Twórca odszedł ze studia na początku 2024 roku. Wkrótce potem założył własną firmę – Republic Games.
  3. Jego nowe studio znalazło już inwestora i wydawcę w postaci koreańskiego koncernu Krafton, znanego m.in. z PUBG: Battlegrounds oraz The Callisto Protocol.
  4. Williams na razie nie jest gotowy oficjalnie ujawnić pierwszej gry Republic Games. Zdradził jednak kilka konkretów. Wiemy, że będzie to mroczne RPG w klimacie fantasy, zaprojektowane dla dojrzałego odbiorcy. Twórca opisuje ten projekt następująco:

Władca Pierścieni Tolkiena spotyka Rok 1984 Orwella.

Gra przeniesie nas do świata znajdującego się pod butem bezwzględnego reżimu, który przemocą wymusza posłuszeństwo własnej ideologii. Władzę spróbuje obalić grupa rebeliantów – m.in. poprzez ujawnienie kłamstw leżących u podstaw doktryn będących u władzy tyranów.

Adam Williams uważa, że istnieje duża grupa graczy RPG, którzy czują, że ich potrzeby nie są już zaspokajane przez rynek. Tacy ludzie chcą historii, która reaguje na ich wybory, dając im swobodę podążania w dowolnym kierunku i swobodnej oceny wydarzeń, zamiast mówienia im, co mają myśleć o fabule i postaciach. Dla takich właśnie osób tworzona jest debiutancka gra Republic Games.

  1. Oficjalna strona firmy Krafton

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej