autor: Maciej Myrcha
MotorStorm na Game Developers Conference
Wszystkich, którzy spodziewali się zobaczyć na tegorocznych targach E3 grę MotorStorm, spotkał zawód. Cierpliwość jednak zostaje wynagrodzona, o czym przekonali się uczestnicy londyńskiej konferencji developerów gier (GDC). Na tej właśnie imprezie firma Evolution Studios zaprezentowała zgromadzonym najnowszą wersję swojego dziecka.
Wszystkich, którzy spodziewali się zobaczyć na tegorocznych targach E3 grę MotorStorm, spotkał zawód. Cierpliwość jednak zostaje wynagrodzona, o czym przekonali się uczestnicy londyńskiej konferencji developerów gier (GDC). Na tej właśnie imprezie firma Evolution Studios zaprezentowała zgromadzonym najnowszą wersję swojego dziecka.
Całość pokazu dotyczyła głównie fizyki w grze – skupiono się na prezentacji wykorzystania możliwości silnika Havok, który odpowiada za wierne odwzorowanie zniszczeń, deformacji środowiska i zachowania się kierowców (głównie tych spadających z pojazdów). Obecni na pokazie mogli również obejrzeć kilka sesji z właściwej rozgrywki, odbywających się oczywiście na konsoli PS3 (problemów technicznych nie odnotowano), w których prezentowano na „żywo” omawiane wcześniej aspekty fizyki.
Po demonstracji potwierdzono również wcześniejsze spekulacje, iż gra wykorzystywać będzie funkcjonalności kontrolera SixAxis – niestety, nie zdradzono w jaki sposób zostały one zaimplementowane.