Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Morrowind Rebirth w wersji 6.9 już dostepny

28.05.2023 20:32
Vamike
1
Vamike
109
Generał

ciekawi mnie czy ten mod bedzie działa z wersją GOG zachowując przy tym wersje PL która i tak trzeba było samemu dodać : D

05.09.2023 16:14
Angemona
2
odpowiedz
Angemona
85
Generał

Wersją PL pojawią się po kilku dniach zwykle i trzeba się cieszyć że jest ;-)

05.09.2023 21:45
Veselar
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
Veselar
22
Generał

Jeśli nigdy się nie grało w Morrowinda, warto zagrać w vanille, czy z modem od razu?

13.09.2023 16:35
3.1
tynwar
90
Senator

Veselar
Według mnie potrzebujesz raczej bardzo ważnych modów poprawiających techniczny stan, a także takich do podkręcania grafiki głównie dla podkręcania dystansu widoczności. W tej grze dystans widoczności jest strasznie ograniczony. Polecam zainstalować sobie moda, który pozwoli ci na faktyczne ustawienie dystansu widoczności, bo to co jest domyślnie w ustawieniach czystej gry nie pozwala w ogóle zmieniać dystansu widoczności. A niestety w tej grze strasznie to przeszkadza. Po 1. nie ujrzysz góry dalej niż jakieś 15 metrów, a po 2. często kręcisz się po omacku, a po 3. zwykle poruszasz się w kanionie otoczonym wzgórzami, przez których nie przejdziesz, chyba że posiądziesz wysokiego poziomu akrobacji (im wyższy, tym wyżej skakasz), po 4. w morrowind jest bardzo dużo górzystych terenów i wreszcie po 5. często natrafiasz na ślepe zaułki w postaci wzgórza jako przeszkody na drodze przez co musisz często zawracać co irytuje, chyba że posiądziesz potężne zdolności magiczne i odpowiedni czar czy do zwiększania skoku czy do lewitowania.
Potrzebujesz też wiedzieć jeszcze o kilku ważnych rzeczach, bo to dość ważne. Ale to już trochę tego jest, a są dosyć istotne. Ale to sam napisz czy będziesz chciał tych informacji.

02.02.2025 20:32
marvin92
3.2
1
marvin92
28
Konsul
Image

tynwar - W Morrowind Overhaul 3.0 można ustawić taki zasięg widzenia, że wychodząc spod pokładu statku w Seyda Neen pierwsze co widzimy to Vivek i meteor wiszący nad miastem. Z Balmory można zobaczyć Czerwoną Górę i Upiorną Bramę. Nie powiem robi to wrażenie, a jednocześnie dowodzi, że Vvardenfell nie jest takie duże jakie się wydawało gdy Morrka ogrywało się 20 lat temu.

02.02.2025 20:33
marvin92
3.3
1
marvin92
28
Konsul
Image

Screen z Balmory żeby nie być gołosłownym:

02.02.2025 22:01
3.4
1
tynwar
90
Senator
Image

marvin92
Super mod, ale z podkręcaniem widoczności to bym jednak trochę się ograniczył, bo w drugim ss jest artefakt, część tekstury jest niewidoczna. Fakt, że gra ma wiele wiele osobnych komórek do ładowania zawartości na konkretnych terenach, nie było wtedy ograniczenia do świata zewnętrznego z odizolowanymi miastami jak w oblivion i skyrim, ten fakt sprawia, że z dużym zasięgiem widzenia to będzie dziwnie wyglądać za ileś dziesiąt metrów. W każdym razie najważniejsze, by zasięg widzenia był taki, aby tereny nie sprawiały kłopotu w poruszaniu się.

Co do vivek to bym polemizował, to dość duży obiekt i jest dość wysoko, a poza tym pamiętaj, że jednak seyda neen i vivek nie są daleko od siebie, to są niemalże sąsiednie miejsca, oba miejsca znajdują się prawie na samym południu mapy. To po pierwsze, po drugie pamiętaj o iluzji jaką tworzy mgła. To, że nie widziałeś wcześniej, nie znaczy, że naprawdę było daleko, a tylko tak się wydawało. W końcu morrowind to gra, gdzie mgła ustawiona jest patologicznie blisko gracza (raptem 15 metrów już się zaczyna).
No i czerwona góra widoczna z balmory to nic dziwnego, to w końcu góra, wielki i masywny obiekt, również oba te miejsca nie są specjalnie daleko od siebie, są nieco zbliżone.

Ja chyba sobie kiedyś wypróbuję tego modzika, nieźle to wygląda, dzięki.

Tu mapka ładnie pokaże jak blisko siebie są te miejsca. Jakby co, to otwórz obraz mapy na nowej karcie, wtedy będziesz mógł lepiej widzieć i jeszcze bardziej zbliżyć tereny.

post wyedytowany przez tynwar 2025-02-02 22:08:17
02.02.2025 22:09
3.5
tynwar
90
Senator
Image

Tu dołączę jeszcze jakąś troszkę inną mapę, tu też możesz obraz otworzyć na innej karcie, aby uzyskać większe zbliżenie. Oglądaj który wolisz.

post wyedytowany przez tynwar 2025-02-02 22:09:49
02.04.2024 13:02
vanBolko
😉
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
vanBolko
54
Konsul
Image

A w temacie fanowskiego remaku Morrowinda (Skywind), to musze przyznać że sceptycy mieli racje. Zapowiada się kolejne wieloletnie opóźnienie bo moderzy znowu przechodzą na nowszą wersje Creation Engine, tym razem ze Starfielda. https://www.reddit.com/r/skywind/comments/1bsxxhc/after_years_of_pouring_love_and_dedication_to/

post wyedytowany przez vanBolko 2024-04-02 13:13:01
02.04.2024 13:21
😜
4.1
1
boy3
117
Senator

No nie xD W takim tempie to nigdy oni tego nie zrobią i prędzej wyjdzie Tes 6 :P

post wyedytowany przez boy3 2024-04-02 13:21:35
02.04.2024 13:31
4.2
1
micin3
137
Buc

Pomyślałby kto, że na taki prostacki prima aprilis nikt się nie załapie.

02.04.2024 13:59
Kwisatz_Haderach
4.3
1
Kwisatz_Haderach
17
GIT GUD or die trying

Guar w kosmicznym helmie.

Soł Kjut! Ja cie nie moge!!!11111 AAAAaa!!!1111

02.04.2024 14:13
😂
4.4
1
boy3
117
Senator

Dopiero teraz zobaczyłem datę posta ze to 1 kwietnia, ale wtopa

02.04.2024 14:02
Kwisatz_Haderach
5
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
17
GIT GUD or die trying

ciekawi mnie czy ten mod bedzie działa z wersją GOG zachowując przy tym wersje PL która i tak trzeba było samemu dodać : D

Bedzie dzialac i z grubsza to dziala to w ten sposob ze, to co autor zmienil, zmieni sie na jezyk angielski. Nieruszone rzeczy zostana po polsku.

Jedyna rzecza, ktorej Rebirth nie zmienia jest kolor kafelkow w osobistej lazience Lady Almalexii (remont zaplanowany na wersje 7.0). TAk wiec i tak wszystko bedzie po eng.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-04-02 14:02:26
Wiadomość Morrowind Rebirth w wersji 6.9 już dostepny