Morrowind Rebirth w wersji 6.9 już dostepny
ciekawi mnie czy ten mod bedzie działa z wersją GOG zachowując przy tym wersje PL która i tak trzeba było samemu dodać : D
Jeśli nigdy się nie grało w Morrowinda, warto zagrać w vanille, czy z modem od razu?
Według mnie potrzebujesz raczej bardzo ważnych modów poprawiających techniczny stan, a także takich do podkręcania grafiki głównie dla podkręcania dystansu widoczności. W tej grze dystans widoczności jest strasznie ograniczony. Polecam zainstalować sobie moda, który pozwoli ci na faktyczne ustawienie dystansu widoczności, bo to co jest domyślnie w ustawieniach czystej gry nie pozwala w ogóle zmieniać dystansu widoczności. A niestety w tej grze strasznie to przeszkadza. Po 1. nie ujrzysz góry dalej niż jakieś 15 metrów, a po 2. często kręcisz się po omacku, a po 3. zwykle poruszasz się w kanionie otoczonym wzgórzami, przez których nie przejdziesz, chyba że posiądziesz wysokiego poziomu akrobacji (im wyższy, tym wyżej skakasz), po 4. w morrowind jest bardzo dużo górzystych terenów i wreszcie po 5. często natrafiasz na ślepe zaułki w postaci wzgórza jako przeszkody na drodze przez co musisz często zawracać co irytuje, chyba że posiądziesz potężne zdolności magiczne i odpowiedni czar czy do zwiększania skoku czy do lewitowania.
Potrzebujesz też wiedzieć jeszcze o kilku ważnych rzeczach, bo to dość ważne. Ale to już trochę tego jest, a są dosyć istotne. Ale to sam napisz czy będziesz chciał tych informacji.
Super mod, ale z podkręcaniem widoczności to bym jednak trochę się ograniczył, bo w drugim ss jest artefakt, część tekstury jest niewidoczna. Fakt, że gra ma wiele wiele osobnych komórek do ładowania zawartości na konkretnych terenach, nie było wtedy ograniczenia do świata zewnętrznego z odizolowanymi miastami jak w oblivion i skyrim, ten fakt sprawia, że z dużym zasięgiem widzenia to będzie dziwnie wyglądać za ileś dziesiąt metrów. W każdym razie najważniejsze, by zasięg widzenia był taki, aby tereny nie sprawiały kłopotu w poruszaniu się.
Co do vivek to bym polemizował, to dość duży obiekt i jest dość wysoko, a poza tym pamiętaj, że jednak seyda neen i vivek nie są daleko od siebie, to są niemalże sąsiednie miejsca, oba miejsca znajdują się prawie na samym południu mapy. To po pierwsze, po drugie pamiętaj o iluzji jaką tworzy mgła. To, że nie widziałeś wcześniej, nie znaczy, że naprawdę było daleko, a tylko tak się wydawało. W końcu morrowind to gra, gdzie mgła ustawiona jest patologicznie blisko gracza (raptem 15 metrów już się zaczyna).
No i czerwona góra widoczna z balmory to nic dziwnego, to w końcu góra, wielki i masywny obiekt, również oba te miejsca nie są specjalnie daleko od siebie, są nieco zbliżone.
Ja chyba sobie kiedyś wypróbuję tego modzika, nieźle to wygląda, dzięki.
Tu mapka ładnie pokaże jak blisko siebie są te miejsca. Jakby co, to otwórz obraz mapy na nowej karcie, wtedy będziesz mógł lepiej widzieć i jeszcze bardziej zbliżyć tereny.
Tu dołączę jeszcze jakąś troszkę inną mapę, tu też możesz obraz otworzyć na innej karcie, aby uzyskać większe zbliżenie. Oglądaj który wolisz.
A w temacie fanowskiego remaku Morrowinda (Skywind), to musze przyznać że sceptycy mieli racje. Zapowiada się kolejne wieloletnie opóźnienie bo moderzy znowu przechodzą na nowszą wersje Creation Engine, tym razem ze Starfielda.
No nie xD W takim tempie to nigdy oni tego nie zrobią i prędzej wyjdzie Tes 6 :P
ciekawi mnie czy ten mod bedzie działa z wersją GOG zachowując przy tym wersje PL która i tak trzeba było samemu dodać : D
Bedzie dzialac i z grubsza to dziala to w ten sposob ze, to co autor zmienil, zmieni sie na jezyk angielski. Nieruszone rzeczy zostana po polsku.
Jedyna rzecza, ktorej Rebirth nie zmienia jest kolor kafelkow w osobistej lazience Lady Almalexii (remont zaplanowany na wersje 7.0). TAk wiec i tak wszystko bedzie po eng.