autor: Szymon Liebert
Milion graczy kupiło mroczną platformówkę Limbo
Niezależna platformówka Limbo osiągneła duży sukces – gra sprzedała się w nakładzie miliona egzemplarzy. Twórcy produkcji ze studia Playdead podziękowali wszystkim fanom i potwierdzili, że powodzenie tytułu pozwoliło im uzyskać pełną niezależność.
Studio Playdead ogłosiło, że platformówka Limbo sprzedała się w nakładzie przekraczającym milion egzemplarzy na całym świecie (a konkretniej w 153 krajach). Taki wynik udało się osiągnąć po tegorocznym przeniesieniu produkcji na dwie nowe platformy (PC, PlayStation 3). Mroczna opowieść o chłopcu błądzącym po lesie pozwoliła twórcom uzyskać pełną niezależność.
Dino Patti, szef Playdead, przypomniał, że dzięki sukcesowi Limbo studio mogło odzyskać pełną niezależność od inwestorów. Twórca podziękował wszystkim osobom, które wspierały działalność dewelopera w ciągu ostatnich lat. W najbliższej przyszłości autorzy zajmą się konwersją Limbo na komputery Mac. Ta wersja ma zostać wydana przed końcem roku.
Playdead pracuje też nad nowym tytułem, o którym nie wiemy nic konkretnego. Przedstawiciele studia powiedzieli jedynie, że możemy spodziewać się bardziej kolorowej i szalonej produkcji. Na szczęście nie wygląda na to, aby deweloper miał zamiar rezygnować z objętej wcześniej drogi. W Limbo twórcy zaskoczyli nas ciekawą stylistyką, intrygującym klimatem i minimalizmem.
Limbo zadebiutowało w czerwcu 2010 roku na Xboksie 360 i oczarowało dziennikarzy oraz graczy. Posiadacze pecetów i PlayStation 3 musieli poczekać na grę aż rok. Jak widać, wielu z nich zainteresowało się nią, dzięki czemu dołącza ona do grona niezależnych hitów sprzedanych w tak imponującym nakładzie. Naszą recenzję Limbo znajdziecie w tym miejscu.