Midway rezygnuje z kilku znanych marek gier
Od kilku dni Zachodnie serwisy zastanawiają się nad dalszym losem kilku marek wydawanych pod skrzydłami firmy Midway. Stało się tak w związku z informacjami zamieszczonymi w najnowszym raporcie finansowym popularnego wydawcy i producenta. Wynika z nich, że z uwagi na słabe przyjęcie ze strony graczy Midway skasuje z planu wydawniczego jeden z własnych tytułów oraz pojedynczą produkcję, której deweloperem jest niezależne studio.
Od kilku dni Zachodnie serwisy zastanawiają się nad dalszym losem kilku marek wydawanych pod skrzydłami firmy Midway. Stało się tak w związku z informacjami zamieszczonymi w najnowszym raporcie finansowym popularnego wydawcy i producenta. Wynika z nich, że z uwagi na słabe przyjęcie ze strony graczy Midway skasuje z planu wydawniczego jeden z własnych tytułów oraz pojedynczą produkcję, której deweloperem jest niezależne studio.
Wywołało to niemałe poruszenie na łamach Zachodnich serwisów internetowych. Jeden z nich, amerykański GameSpot, pokusił się o dogłębną analizę aktualnych pozycji znajdujących się na liście wydawniczej Midway i doszedł do wniosku, że najbardziej zagrożonymi produkcjami są cykle NBA Ballers oraz Unreal Tournament, którego twórcami są pracownicy studia Epic Games.
Wśród głównych powodów wyboru właśnie tych pozycji redakcja GameSpotu podaje niską sprzedaż, która w przypadku ostatniej odsłony NBA Ballers była wręcz fatalna (pozycja w Stanach Zjednoczonych znalazła jedynie 60 tysięcy nabywców), a sama gra została dodatkowo uznana za porażkę przez recenzentów na całym świecie. Unreal Tournament III sprzedał się lepiej, bo w blisko pół milionie egzemplarzy, lecz z pewnością nie można było uznać tego wyniku za sukces. Szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że pozycja nie została przecież wydana tylko na PC, ale także na konsole PlayStation 3 i Xbox 360. Nie trzeba dodawać, że poprzednie odsłony serii sprzedawały się o niebo lepiej.
Sprzedaż to jednak nie wszystko. Cykl UT to przecież zestaw strzelanin, o których można powiedzieć z pełnym przekonaniem, że są jednymi z najlepiej opracowanych produktów tego rodzaju w historii elektronicznej rozrywki. Midway chcący podjąć decyzję o zaprzestaniu wydawania dzieła Epic Games musiałby mieć więcej twardych argumentów. I, według GameSpotu, ma – jest nim choćby zamieszanie wokół konwersji UT 3 na konsolę PlayStation 3, które zakończyło się opóźnieniem światowej premiery gry, wynikającym z trudności w przystosowaniu silnika Unreal Engine 3 do możliwości platformy Sony. Podobno szefostwo Midway z Davidem Zuckerem na czele osiągnęło wówczas granice cierpliwości.
Pozostałe produkcje wydawane przez Midway, w tym marki Mortal Kombat, Gauntlet, Area 51, Blitz, Stranglehold, Wheelman, TNA Impact!, czy też The Grim Adventures of Billy & Mandy, Ed, Edd n Eddy, The Lord of the Rings Online, zostały przez GameSpot z różnych przyczyn wykluczone i określone jako bezpieczne. Czy czystka rzeczywiście dotknie NBA Ballers i Unreal Tournament? Powinniśmy dowiedzieć się tego już niebawem.