Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 czerwca 2005, 10:52

autor: Maciej Myrcha

Middleware do Xboxa 360 stworzy firma Trinigy

Przedstawiciele firmy Trinigy poinformowali, iż ich produkt, Vision Game Engine, został wybrany do wspierania tworzenia gier przeznaczonych na konsolę Xbox 360. Projektanci i programiści Trinigy najwidoczniej dość wcześnie dostali tzw. "development kit" do Xboxa 360, w związku z czym wersja Vision na tę konsolę znajduje się już w bardzo zaawansowanym stadium produkcji.

Przedstawiciele firmy Trinigy poinformowali, iż ich produkt, Vision Game Engine, został wybrany do wspierania tworzenia gier przeznaczonych na konsolę Xbox 360. Projektanci i programiści Trinigy najwidoczniej dość wcześnie dostali tzw. "development kit" do Xboxa 360, w związku z czym wersja Vision na tę konsolę znajduje się już w bardzo zaawansowanym stadium produkcji. Wsparcie Xboxa 360 jest częścią większego planu Trinigy, dotyczącego zdobycia udziałów w rynku gier przeznaczonych na różne platformy.

"Uniwersalny projekt, obszerny zestaw funkcjonalności specyficznych dla Xboxa 360 oraz algorytmów optymalizujących kod, tworzy z Vision idealną platformę dla developerów najnowszego dziecka Microsoftu ," powiedział Dag Frommhold, dyrektor zarządzający Trinigy. "Vision pozwala developerom w prosty sposób korzystać z mocy drzemiącej w Xbox 360, jednocześnie skracając czas, i co za tym idzie, zmniejszając koszty produkcji." Microsoft nie pozostaje dłużny w komplementowaniu Trinigy - "Technologia Trinigy oraz ich konsekwentne i ambitne plany naprawdę zrobiły na nas wrażenie. Jesteśmy przekonani, iż pierwsze tytuły na Xbox 360 stworzone przy wykorzystaniu Vision Game Engine ustanowią nowe standardy w kategoriach jakości grafiki i realizmu rozgrywki."

Więcej o Vision Game Engine oraz o samej firmie przeczytanie na oficjalnej stronie Trinigy. Tam też znajdziecie odnośniki do tytułów, które korzystają z tego silnika, a są to m.in. Desperados 2: Cooper's Revenge, Emergency 3 czy Psychotoxic.