autor: Michał Kułakowski
Microsoft wypowiada się na temat wadliwego patcha dla gry Fez
Microsoft skomentował decyzję twórców gry Fez, którzy postanowili ponownie opublikować wadliwy patch dla tytuł. Powodem tej sytuacji miała być ponoć zbyt wysoka cena, której żądał amerykański koncern za umieszczenie nowej poprawki na serwerach Xbox Live.
Kilka dni temu informowaliśmy o decyzji studia Polytron, twórców Fez. Postanowiło ono ponownie opublikować wycofany wcześniej wadliwy patch dla tytułu, który w niewielkiej liczbie przypadków może uszkadzać zachowane stany gry. Według dewelopera, koszty wprowadzenia nowej łatki były zbyt wysokie, by mógł sobie na to pozwolić. Microsoft miał żądać nawet dziesięć tysięcy dolarów za ponowne certyfikowanie tytułu i umieszczenie poprawki na serwerach Xbox Live. Jak można było się spodziewać, amerykański koncern wystosował już oficjalny komentarz w tej sprawie:
Studio Polytron i jego inwestor Trapdoor zdecydowali, że nie będą pracować nad kolejnymi aktualizacjami gry Fez. Microsoft Studios nie ma żadnych zastrzeżeń co do tej decyzji. Wierzymy, że producenci są w najlepszej pozycji, by określić akceptowalny poziom jakości ich produktu. Chociaż nie mamy zamiaru dzielić się informacjami co do ceny związanej z publikacją patchy i aktualizacji gier możemy zapewnić, że zaoferowaliśmy pomoc Trapdoor, tak aby tego typu koszty nie stanowiły dla firmy przeszkody. Bez względu na wszystko nadal jesteśmy fanami Fez.
Tak więc, według Microsoftu, firma była skłonna negocjować z Polytronem, który jednak najprawdopodobniej nie zdecydował się na takie rozmowy. Zapewne nigdy nie dowiemy się kto w tym sporze ma rację. Obie firmy wydają się winne, przynajmniej w części. Z jednej strony, producent Xboksa żąda ogromnych sum pieniędzy za wprowadzanie nawet małych aktualizacji. Z drugiej, studio zawarło specjalną umowę na wyłączność z koncernem. Mimo pozycji w jakiej się znajdowało i tego, że zdawało sobie sprawę z kłopotów z grą, nie potrafiło dobrze zabezpieczyć interesów, gwarantując sobie prawo do większej ilości nieodpłatnych patchy.