Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Microsoft wspiera Epic w walce z Apple, choć też pobiera 30% w swoim sklepie

24.08.2020 11:58
AUTO6
😂
14
11
odpowiedz
AUTO6
94
Generał

Czuje sie jakbym ogladal drame pomiedzy dwoma youtuberami z ktorych zadnego nie lubie.

24.08.2020 11:25
Angemona
4
9
odpowiedz
3 odpowiedzi
Angemona
85
Generał

Apple też od dłuższego czasu kombinuje jak tu pozbyć się ze sklepu innych usług stremingowych np. Spotify. Dla mnie ta firma to największy rak i mówię to z pełną odpowiedzialnością po 13 latach pracy w telekomach. To jak traktowali i traktują mało znaczące dla nich rynki jak np. polski, jak wyglądały umowy na oficjalna dystrybucję i jak do tej pory wygląda ich serwis woła o pomstę do nieba, a grono wiernych wyznawców liże im stopy i prosi o więcej. Nie do pojęcia.

24.08.2020 11:35
dzl
6
8
odpowiedz
dzl
108
John Yakuza

A w międzyczasie Tim "obrońca uciśnionych deweloperów" Sweeney chciał wcześniej umowy na boku z Apple by zarabiać więcej na Apple.
Tutaj pdf z wymianą maili między Timem a Apple:
https://cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/21807251/epic_apple_emails.pdf

Na dobrą sprawę, jeśli Apple nie odpuści i wygra w sądzie to Tim praktycznie niesamowicie utrudnił pracę developerów korzystających z UE tworzących na iOS.

24.08.2020 11:48
11
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
Likfidator
120
Senator

Apple sam stawia się w opozycji do całego świata. Zwykli użytkownicy nie zdają sobie sprawy co tak naprawdę się dzieje.

Apple chce mieć 100% kontrolę nad każdym aspektem swojego ekosystemu. Do tego stopnia, że wręcz wyrzucili z Mac OSa i iOS wsparcie dla otwartych API jak OpenGL. Nie byłoby to jeszcze tak złe, gdyby w zamian dali Vulkana. Jednak nie. W ekosystemie Apple jest tylko zamknięty i kontrolowany przez Apple Metal.

Kilka lat temu to samo zrobili z CUDA. Po prostu nie chcą w swoim systemie funkcji kontrolowanych przez inne firmy.
Tak na marginesie są plotki, że Nvidia ma przejąć firmę posiadające licencje na ARM, więc byłoby ciekawie gdyby firma którą Apple brutalnie wyrzuciło z ekosystemu przejęła architekturę na której Apple chce mieć wszystkie urządzenia.

Wracając do tematu. Apple jest w o tyle dobrej sytuacji, że nie jest w żaden sposób monopolistą. Ich produkty są niszowe tak naprawdę i Apple nie chce tego zmieniać.

Dlatego trudno mówić o rządowej interwencji antymonopolowej, bo Android i Windows dominują w telefonach czy komputerach.

Dlatego jeśli Epic chce walczyć z Apple, to może zrobić Fortnite'a na wyłączność w Androidzie. To na krótką metę Apple'a trochę zaboli, ale na dłuższą metę EA czy inny wydawca wykorzysta lukę, by wypromować własną grę usługę.

Podobnie jest z Unreal Engine. Apple nie potrzebuje Epica, bo ma Unity3D, które nota bene jest znacznie lepszą platformą dla gier i aplikacji mobilnych niż UE.

Co by o Apple nie mówić, to firma ta idzie pod prąd w wielu kwestiach. Jest to jedyny technologiczny gigant, który ceni prywatność. Mac OS i iOS nie szpiegują swoich użytkowników. Użytkownik nie jest produktem dla Apple'a tak jak dla Microsoftu czy Google.

Tutaj też Apple prowadzi wojnę np. od iOS 14 każde użycie identyfikatora reklamowego będzie wymagało zgody użytkownika. Apple uderza tym samym w reklamy spersonalizowane, które stanowią największe źródło dochodu dla Google'a.

24.08.2020 11:38
8
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Wixy94434
1
Konsul

Tim sweeny zachowuje sie jak 13 latek który myśli ze zwojuje świat na jednej grze która przynosi wielka kasę.

24.08.2020 11:35
W_P
5
2
odpowiedz
15 odpowiedzi
W_P
30
Pretorianin

Ucierpią na tym wszyscy nie tylko Epic, ale XSX oraz PS5 tak samo.

niby jak?

tylko w kwestii odcięcia Unreal Engine od narzędzi, bo to może być naprawdę spory problem dla branży gier.

niby dla kogo? Przewaga Apple na androidem bazuje na tym, że użytkownicy Apple raczej mają pieniądze i chętniej płacą - w dalszym ciągu jest to jednak rynek mobilek, i to nie ten najważniejszy bo jednak rynki azjatyckie są o wiele "ludniejsze". Odcięcie od narzędzi deweloperskich zaszkodzi jedynie studiom, które zdecydowały się na produkcje na IOS z wykorzystaniem Unreal Engine. W żadnym wypadku nie jest to coś, co spowoduje solidną burzą. Ot taki lekki zefirek.

Już większym problemem może być to, że nie da się pracować w Unreal Engine na Mac'ach. Biedni ci graficy. Tak po prawdzie, to takim ruchem apple sobie może zaszkodzić, bo łatwiej zmienić stację roboczą kilkudziesięciu ludziom niż przepisać kilkuletni projekt na nowy silnik.

24.08.2020 11:37
7
1
odpowiedz
zanonimizowany449082
103
Generał

Przecież to oczywiste, ze do "krucjaty epica" prędzej czy później dołączy każdy developer i/lub wydawca, których studia korzystają, lub rozważają uzycie Unreal Engine.

W ich interesie jest dotrzec do jaknajwiekszej liczby odbiorców, a baza użytkowników iosa i macosa jest całkiem spora.

To nie ma nic wspólnego ze wsparciem Sweeneya - Apple swoją groźbą znalazł szerszą publikę niż zamierzał, więc naturalnie stworzył sie front oparty na zazadzie "wróg mojego wroga".

Robi sie coraz ciekawiej, a popcorn mi sie kończy!

post wyedytowany przez zanonimizowany449082 2020-08-24 11:38:44
24.08.2020 11:51
Herr Pietrus
😍
12
1
odpowiedz
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

Och, teraz nagle gracze polubią MS i pokochają Windows 10. (Wiem że teraz jest nawet OK, po tyłu latach...)

Święty Tim walczy ze złym korpo. Jak słodko. Chińczycy zbawią biedny zachodni świat :D

24.08.2020 11:47
SpoconaZofia
10
odpowiedz
SpoconaZofia
84
Legend

Z drugiej strony Cisco Systems jest za Apple,grożąc Epic Games odcięcie od sieci.Tak że giganty będą się obrzucali błotem z korzyścią dla użytkowników.

post wyedytowany przez SpoconaZofia 2020-08-24 11:48:36
24.08.2020 11:55
13
odpowiedz
5 odpowiedzi
Olekrek
47
Rotmistrz

Apple może i 99% pobierać - wolny rynek. Może udostępniać komu chce swoje usługi, tak samo jak Epic może komuś nie udzielić licencji na UE.
W wolnym rynku negocjuje się kontrakty, a nie płacze i idzie do sądu, bo jakaś firma za dużo pobiera kasy. Jak Epicowi nie pasuje, to nie musi oferować swoich usług na apple.
Apple doszło do takiego etapu, że może sobie pozwolić na blokadę UE na ich systemie, bo mają kasy jak lodu. I to jest piękne w wolnym rynku - to firma i jej właściciel decyduje o tym komu, jak i za ile będzie oferował swój produkt.
Mniejsi muszą iść na kompromis, negocjując kontrakty, stawki itd. Wiadomo że dana firma sie z nami dogada jak będzie jej to się opłacało.
Narzucenie jakiś wytycznych firmie, że musi współpracować i inna jest chore. Mieliśmy juz u nas coś takiego i jak się skończyło widać. Wszyscy operatorzy telefonów musieli udzielić swoich nadajników Pleyowi. To tak jak ja bym otworzył firmę transportową, a już istniejące firmy musiałyby mi udostępnić po ciężarowce - chore.

24.08.2020 13:00
kamiljan
😂
15
odpowiedz
kamiljan
27
Urwany Pin

Dobrze, a teraz przeproście się i podajcie sobie ręce...

24.08.2020 13:08
emadewu
16
odpowiedz
1 odpowiedź
emadewu
94
Pretorianin

Microsoft wspiera Epic w walce z Apple, choć też pobiera 30% w swoim sklepie

Taka mała różnica, że na Windowsie wciąż możesz zainstalować soft z dowolnego źródła, a u Appla już nie bardzo

24.08.2020 13:24
keeper_4chan
17
odpowiedz
keeper_4chan
104
Generał

Wszystko by dokopać biednemu Apple, a on po prostu chce zarabiać pieniądze. :D

24.08.2020 15:51
😂
18
odpowiedz
zanonimizowany1113196
68
Generał

Jak dobrze, że istnieje Source 2.0 :-)

Niemniej - ale parsknąłem, jak przeczytałem nagłówek xD Taki clickbait, że głowa mała.
Niemniej użyłem wyobraźni i powstało coś takiego:
Niech jeszcze ludzie wyjdą na ulice z podobizną Che Guevary jako symbolem walki z homofobią i monopolistycznymi korporacjami, a Microsoft zarzuci Sony, że stosując marżę 30% we własnym sklepie psuje rynek, bo wystarczyłoby im 20%, a tak to mają u siebie monopol, a to się nie godzi tak sprzedawać w demokratycznych Stanach, więc niech wracają do Japonii :'D

A nad zgliszczami wszystkich, niegdyś wielkich korpo, które poginęły w bratobójczej walce, będzie powiewać czerwona flaga AMD xD xD xD

24.08.2020 21:33
20
odpowiedz
1 odpowiedź
tomeom
33
Chorąży

Ale „Microsoft” nie uniemożliwia wygrywanie na windowsa np. Steama, epicgames, Gog-a czy innych...

25.08.2020 12:42
aope
😊
21
odpowiedz
aope
203
Corporate Occult

No to można powiedzieć, że apple wstępnie wygrało sprawę z appstore i "przegrało" z unreal. Ładnie to sobie apple wykombinowało, bo de facto nie dość, że jabłek wygrał to wygrali też i klienci i każde działanie epica odbiegające od wstępnego postanowienia będzie stawiało firmę Tima w niekorzystnym świetle, nikt w bajki o "dobru konsumentów i deweloperów" w tym przypadku już nie uwierzy :) https://www.macrumors.com/2020/08/24/apple-epic-court-battle-august-28-removal/

post wyedytowany przez aope 2020-08-25 12:45:18
24.08.2020 11:11
1
Wiesiek7
1
Junior

Oho, zaczyna się

24.08.2020 18:15
MineBeziX
19
odpowiedz
MineBeziX
65
Generał

W całej tej sytuacji o "dobrze deweloperów" wystarczy spojrzeć na Google Play i fakt, że wtedy Epic nie chciał się dzielić pieniążkami z Googlem, więc wydali Fortnite poza sklepem Play by zgarniać 100%.
Ciekawe, że wtedy nie chcieli podnosić rękawicy w obronie "uciśnionych deweloperów".
Pazerność Epica do tego doprowadziła i nic więcej, nawet jeśli nie lubię Apple i mam nadzieję, że deweloperzy korzystający z Unreal Engine wkrótce odzyskają dostęp do ekosystemu nadgryzionego jabłka.

24.08.2020 11:43
DocHary
9
odpowiedz
DocHary
76
Unclean One

Może to faktycznie wojna korpo, na którą powinniśmy mieć wywalone, ale że nie lubię zgrywać tumiwisizmu i czekać, aż którejś stronie podwinie się noga, wolę opowiedzieć się po konkretnej stronie i wybieram EPIC.
To, że Apple trzęsie rynkiem i ustala zasady nie jest żadną tajemnicą i nie potrzebna jest do tego specjalistyczna wiedza, a ukrócenie takiej władzy zawsze wyjdzie z korzyścią dla konsumentów.
Powszechnie wiadomo, że marka Apple, choć bardzo dobra, to jednak przerost formy nad treścią. Najprostszy dowód? Srajfon w ręku pierwszej lepszej instagramowej dziuni, która nie ma pojęcia o sprzęcie, który obsługuje. ;)
Z kolei darmówki Epica raczej nie są w stanie wyrządzić nam większej krzywdy.

24.08.2020 11:15
BadAS
3
odpowiedz
9 odpowiedzi
BadAS
6
Pretorianin

Wywlekanie, że MS też pobiera 30% jak Apple trochę bez sensu, bo Sony czy Nintendo mają dokładnie taka sama stawkę.
W dodatku MS wspiera Epic nie w walce z tym 30% narzutem, tylko w kwestii odcięcia Unreal Engine od narzędzi, bo to może być naprawdę spory problem dla branży gier. Ucierpią na tym wszyscy nie tylko Epic, ale XSX oraz PS5 tak samo.
Tak długo jak Apple nie wychodziło poza pozwy sądowe w walce z całym światem tak miałem to gdzieś - bo bijące sie sztachetami po głowach korporacje, to nie mój problem. Natomiast tym razem Apple chyba przekroczyło Rubikon.

24.08.2020 11:14
👍
2
odpowiedz
zanonimizowany1339461
9
Senator

I bardzo dobrze, oby więcej korporacji zaczęło otwarcie krytykować appla.

Wiadomość Microsoft wspiera Epic w walce z Apple, choć też pobiera 30% w swoim sklepie