Microsoft pracuje nad padem w stylu Joycona dla urządzeń mobilnych
Dział badawczy firmy Microsoft pracuje nad przypominającym kontroler Nintendo Switch projektem dwuczęściowego pada, który podłączałoby się do urządzeń mobilnych.
Ciekawe wieści napłynęły z firmy Microsoft. Wszystko wskazuje na to, że pracuje ona nad projektami padów do urządzeń mobilnych. Należy od razu dodać, że produkty te są na razie w fazie prototypów i mogą zostać w przyszłości porzucone.
Źródłem tych doniesień jest serwis Windows Central, który dokopał się do dokumentów grupy Microsoft Research. W 2014 roku opracowała ona koncept dwuczęściowego pada, podłączanego do boków smartfonów lub tabletów. Projekt na jakiś czas został zapomniany, ale teraz powrócił na tapet, m.in. dzięki sukcesowi korzystającej z podobnego rozwiązania konsoli Nintendo Switch.
W dokumentach można również przeczytać, że dział badawczy Microsoftu nie uważa sterowania ekranami dotykowymi za dobre rozwiązanie dla wielu gier. Pochwalono za to PlayStation Vita i Nintendo 3DS za zaoferowanie prawdziwych przycisków pomimo przenośnej natury tych konsol.
Przypomnijmy, że na początku tego miesiąca Microsoft ujawnił Project xCloud, który ma wykorzystać technologię strumieniowania, aby pozwolić na grę w tytuły konsolowe na urządzeniach mobilnych. Próba zabawy za pomocą ekranów dotykowych w wiele z tych produkcji nastręczałaby wiele problemów. W filmiku prezentującym ten pomysł można było zobaczyć urządzenie umożliwiające podłączenie pada Xboksa One do smartfona. Pójście w stronę rozwiązania w stylu Nintendo Switch mogłoby być ciekawą alternatywą, zwłaszcza że podzielony na dwie części mały kontroler byłby wygodniejszy do noszenia przy sobie.
Warto na koniec wspomnieć, że tego typu kontrolery do urządzeń mobilnych nie są niczym nowym na rynku. Najnowszym tego przykładem jest nakładka do zapowiedzianego w zeszłym tygodniu Xiaomi Black Shark Helo. Do tej pory rozwiązania tego typu nie zyskały jednak dużej popularności. Nie jest to specjalnym zaskoczeniem, gdyż gry mobilne są projektowane tak, aby dobrze sprawowały się na ekranach dotykowych. Udostępnienie produkcji konsolowych w ramach streamingu mocno zwiększyłoby zapotrzebowanie na fizyczne przyciski i gałki.