autor: Marek Oramus
Microsoft odblokowuje część niesłusznie zbanowanych kont Xbox LIVE
Przedstawiciel firmy Microsoft poinformował, że część ze zbanowanych w ostatnim czasie kont użytkowników usługi Xbox LIVE zostanie odblokowana, a osoby pokrzywdzone mogą liczyć na rekompensatę.
Stephen Toulouse, szef zespołu odpowiedzialnego za egzekwowanie wywiązywania się z umowy przez użytkowników usługi Xbox LIVE, poinformował za pośrednictwem bloga Majora Nelsona, że część z nałożonych w ostatnim czasie banów została anulowana, a osoby pokrzywdzone otrzymają rekompensatę. O ostatniej akcji blokowania dostępu do tej platformy pisaliśmy na początku września.
Według Toulouse’a pracownicy zatrudnieni w oddziale zajmują się przede wszystkim ochroną prawidłowego funkcjonowania platformy LIVE i starają się eliminować próby oszukiwania w grach, korzystania z nieautoryzowanego sprzętu czy nielegalnych programów. W związku z licznymi głosami krytyki użytkowników twierdzących, że zostali niesłusznie zbanowani, zespół postanowił przeanalizować zgłoszone przypadki.
Jak udało się wstępnie ustalić, część osób faktycznie nie powinna otrzymać blokady, gdyż ich konsole nie były w żaden sposób zmodyfikowane, a właśnie takiego przewinienia dotyczyły oskarżenia. Toulouse twierdzi, że problem został najprawdopodobniej spowodowany awarią oprogramowania, a nie zamierzoną działalnością zespołu. W związku z tym podjęto decyzję o przywróceniu dostępu do usługi dla „maleńkiej” liczby użytkowników, którzy poczuli się pokrzywdzeni z powodu wspomnianego błędu.
Firma Microsoft postanowiła wynagrodzić tym osobom stracony czas. Wszyscy niesłusznie zbanowani mogą liczyć na darmowy trzymiesięczny abonament Xbox LIVE Gold oraz dodatkowo 1600 punktów Microsoftu. Ze strony graczy nie są wymagane żadne dodatkowe kroki – wszystko przeprowadzono automatycznie. Jeżeli Wasze konto w dalszym ciągu posiada blokadę, to oznacza, że nie dostaliście jej z powodu tej awarii oprogramowania.