autor: Łukasz Szliselman
Microsoft Game Studios obiecuje więcej gier na PC
Przedstawiciel Microsoft Game Studios zapewnił, że w najbliższej przyszłości deweloper poświęci więcej uwagi graczom pecetowym. Studio skupi się bardziej na tworzeniu gier multiplatformowych, które będą trafiać nie tylko na konsole stacjonarne, lecz również na PC.
W rozmowie z przedstawicielem serwisu Shack News wiceprezes studia Microsoft Game Studios Phil Spencer wyznał, że do tej pory ekipa zbyt mało uwagi poświęcała pecetowym graczom:
„Myślę, że można uczciwie przyznać, że ostatnio trochę zaniedbaliśmy kwestię wsparcia dla gier windowsowych. Ale to się zmieniło. Windows jest dla nas ogromnie ważny. Hasło ‘Jeden Microsoft’ uświadomiło nam, że musimy stać się studiem tworzącym gry na wszystkie urządzenia Microsoftu.”
Dodał także:
„Będziemy robić więcej rzeczy na system Windows. Wydaje mi się, że w Microsoft Studios mamy obecnie więcej indywidualnych projektów na Windowsa niż w ciągu dziesięciu minonych lat.”
Na starcie systemu Windows 8 sklep Windowsa oferował około 30 gier. Były to jednak tytuły casualowe, którym raczej nie udało się zadowolić „hardcore’owych” graczy. Mówiąc o nowym podejściu studia, Spencer zapewnił, że nie chodzi tu wyłącznie o produkcje dla „niedzielniaków”, lecz o duże tytuły z prawdziwego zdarzenia. Z jego słów wynikałoby, że w nadchodzącym cyklu konsol dojdzie do większej współpracy pomiędzy pecetami wyposażonymi w systemy Windows a Xboksem One i innymi urządzeniami Microsoftu.
Wygląda na to, że Microsoft zamierza objać usługą Xbox Live wszystkie wspierane przez siebie platformy sprzętowe. Spencer wyznał, że chciałby mieć równy dostęp do konta Live z pozycji konsoli stacjonarnej, komputera czy telefonu. Niewykluczone, że firma zechce zastąpić skazane na śmierć Games for Windows Live uniwersalną usługą Xbox Live.
Zwiastunem zmian w polityce Microsoftu może być fakt, że Titanfall, wykupiony na wyłączność przez giganta z Redmond, trafi równocześnie na Xboksa 360, Xboksa One oraz na PC. Pecetowcy otrzymają też sandboksowy Project Spark, tworzony bezpośrednio przez Microsoft Game Studios, który umożliwi wymianę zawartości pomiędzy użytkownikami komputerów osobistych, X360, XONE oraz tabletów Surface. Z drugiej strony warto pamiętać, że pecetowe wydanie tego tytułu będzie wymagało posiadania systemu Windows 8. Oby nie stało się to tradycją w wypadku przyszłych gier studia.