autor: Bartosz Świątek
Miasta rodem z BioShock Infinite - patch do prześlicznego Townscaper
Townscaper – nietypowa produkcja Oscara Stalberga, która pozwala tworzyć miasta przypominające makiety – otrzymało patch, ułatwiający projektowanie latających miast.
W SKRÓCIE:
- Townscaper otrzymało patch, ułatwiający budowanie latających miast;
- aktualizacja dodała też opcję robienia screenshotów w wysokiej rozdzielczości.
W czerwcu tego roku we Wczesnym Dostępie Steam zadebiutowało Townscaper – nietypowa produkcja autorstwa Oskara Stalberga, która pozwala tworzyć śliczne miasteczka przypominające tekturowe makiety. Kilka dni temu deweloper udostępnił aktualizację, dzięki której gracze mogą projektować latające metropolie rodem z BioShock Infinite.
Warto odnotować, że technicznie rzecz biorąc wykonanie podobnego projektu w Townscaper było możliwe już wcześniej, jednak wymagało większej pomysłowości w manipulowaniu mechaniką gry (konieczne było znalezienie tzw. „idealnej pętli” – ang. perfect loop). Twórca gry postanowił docenić pomysłowość graczy i dodał do swojego dzieła więcej takich „idealnych pętli”, a także specjalne konstrukcje ze śmigłami, które pozwalają utrzymać budynki nad ziemią.
To nie jedyna poprawka, bo omawiany patch wprowadził też do gry możliwość robienia screenshotów w wysokiej rozdzielczości.
Przypominamy, że Townscaper jest dostępne wyłącznie na komputerach (a konkretniej na Steamie). Produkcja posiada polską wersję językową i kosztuje zaledwie 21,99 złotych. Warto przy tym odnotować, że tytuł zbiera świetne opinie pośród graczy – poleca go przytłaczająca większość użytkowników (aż 98%). Według statystyk serwisu SteamDB w najlepszym momencie wczorajszego dnia w dzieło Oskara Stalberga grało jednocześnie 240 osób.