autor: Michał Kułakowski
Max: The Curse of Brotherhood – zapowiedziano nową platformówkę na Xboksa 360
Studio deweloperskie Press Play zapowiedziało nową platformówkę Max: The Curse of Brotherhood, która ma być duchową kontynuacją gry Max & The Magic Marker z 2010 roku. Produkcja trafi wiosną tego roku na Xboksa 360.
Studio Press Play zapowiedziało grę Max: The Curse of Brotherhood. Ma być ona duchowym następcą kolorowej platformówki Max & The Magic Marker z 2010 roku, która ukazała się na PC, Wii, PlayStation 3 oraz Nintendo DS. W odróżnieniu od poprzednika, The Curse of Brotherhood ukaże się na razie jedynie na Xboksie 360 i najprawdopodobniej prędko się to nie zmieni, ponieważ koncern z Redmond stał się właścicielem dewelopera. Twórcy planują premierę wiosną tego roku. Produkcja ma kosztować 1200 punktów Microsoftu. Pierwszym informacjom na temat gry towarzyszył trailer oraz screeny.
Bohaterem gry ponownie jest sympatyczny chłopiec o imieniu Max. W trakcie podzielonej na wiele poziomów przygody będzie starał się uwolnić swojego młodszego brata, który z jego powodu trafił do innego wymiaru, na skutek pochopnie wypowiedzianego życzenia. Tytuł jest klasyczną platformówką 2D z trójwymiarowymi modelami postaci i otoczenia. Max zmierzy się w wieloma niebezpieczeństwami i przeszkodami, których pokonanie umożliwi magiczny marker. Tak więc, podobnie jak w poprzedniej odsłonie serii, gracze poza główną postacią kontrolować będą unoszący się w powietrzu pisak, pozwalający na przywoływanie lian, platform i wpływanie w różny sposób na otoczenie. Znaczącej zmianie uległa oprawa tytułu. Deweloperzy porzucili poprzedni komiksowy styl graficzny na rzecz bardziej realistycznego acz nadal baśniowego klimatu, przypominającego cykl Tirne.