Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 kwietnia 2013, 19:35

autor: Michał Kułakowski

Maverick Hunter – realistyczny FPS z Mega Manem skasowany przez Capcom

W 2010 roku firma Capcom zdecydowała się przenieść serię Mega Man do świata realistycznych FPS-sów sci-fi. Efektem tych działań była gra Maverick Hunter, tworzona przez amerykańskie studio Armature. Tytuł został jednak skasowany, podobnie jak inne projekty związane z cyklem, po tym jak Keiji Inafune zrezygnował z pracy w Capcomie.

Kompletnie przeprojektowany bohater miał przyciągnąć nowych graczy

Serwis Polygon opublikował interesujący artykuł dotyczący skasowanej gry Maverick Hunter, która zgodnie z panującymi w branży trendami przenosiłaby Mega Mana do świata realistycznych FPS-ów sc-fi. Wstępne plany i prace nad projektem rozpoczęły się pod koniec ubiegłej dekady. Japońska firma postanowiła przekazać projekt amerykańskiemu studiu Armature, założonemu przez twórców udanego i chwalonego przez fanów Metroid Prime. Fabuła przedstawiona w grze zostałaby oparta na konsolowym cyklu Mega Man X. Jego akcja rozgrywa się w 100 lat po wydarzeniach z oryginalnej serii, która narodziła się w latach 80. Świat gry zamieszkują wspólnie ludzie oraz roboty. Część z mechanicznych partnerów i pomocników ludzkości nie chce jednak przestrzegać prawa i stanowi zagrożenie dla otoczenia. Renegatów tych określa się jako Maverick. Gracze wcielaliby się w polującego na nich Mega Mana X, wojskowego androida, dysponującego wolną wolą i technologią pozwalającą na kopiowanie uzbrojenia przeciwników.

W trakcie rozgrywki korzystalibyśmy z ruchów znanych fanom dwuwymiarowych odsłon serii. Podczas walki używalibyśmy wielu gadżetów, a także różnych rodzajów broni, których skuteczność zależna byłaby od typu oponentów. Nie zabrakło by także elementów platformowych. Lokacje miały oferować sporą swobodę oraz alternatywne ścieżki dojścia do celu. Za nowy wygląd głównego bohatera odpowiadał Adi Granov, artysta komiksowy, który zaprojektował również pancerze Tony'ego Starka w filmie Iron Man. Capcom najprawdopodobniej wiązał spore nadzieje z Maverick Hunters, ponieważ wraz z Armature planował wstępnie produkcję dwóch kontynuacji tytułu. W ostatniej grze trylogii głównym czarnym charakterem miał być sam Mega Man X, który stał się zbyt potężny i wymknął spod kontroli twórcom.

Screen #1 /źródło: http://www.polygon.com

Deweloperzy pracowali nad tytułem ponad pół roku. Po tym czasie gotowa była już jego bardzo wczesna wersja, prezentująca najważniejsze pomysły i idee. Japończycy zdecydowali się jednak po cichu skasować projekt, co było tym łatwiejsze, że nigdy nie został publicznie pokazany i zapowiedziany. Powodem tej decyzji była zmiana strategii rozwoju marki, wiążąca się z odejściem z firmy Keijiego Inafune, jej pomysłodawcy i wieloletniego twórcy. Maverick Hunters dołączył więc do innych porzuconych w podobnym czasie produkcji związanych z cyklem, takich jak Mega Man Legends 3, Mega Man Universe oraz Mega Man Online. Warto dodać, że niebieski bohater obchodzi właśnie 25-letnią rocznicę swoich narodzin, ale jedyną grą wydaną z tej okazji jest fanowski Street Figther x Mega Man.

Screen #2 /źródło: http://www.polygon.com

Screen #3 /źródło: http://www.polygon.com