autor: Robert Matuszak
Marka Medal of Honor wypada z planu wydawniczego EA
Po niezbyt entuzjastycznym przyjęciu najnowszej odsłony wojennej strzelaniny, Medal of Honor: Warfighter, firma Electronic Arts nie ma zamiaru więcej skupiać się na tej konkretnej serii. W oficjalnym oświadczeniu szef Elektroników ujawnia powód tej decyzji, jak i przyczynę klęski MoH.
Medal of Honor to zdecydowanie jedna z bardziej zasłużonych serii Electronic Arts. Sentymenty muszą jednak odejść na bok, gdy w grę wchodzą pieniądze. Jak tłumaczy Peter Moore (EA COO), na wskutek słabej sprzedaży, jak i niskich ocen najświeższej części Medal of Honor EA postanowiło zrezygnować z polityki wydawania corocznych odsłon marki.
Medal of Honor: Warfighter to strzelanina FPP, która jako druga w serii starała się przenieść wszystkie jej charakterystyczne cechy w realia współczesnych konfliktów zbrojnych. Silnie reklamowanym elementem odsłony były multiplayerowe starcia żołnierzy jednostek specjalnych z całego świata, w tym i polskiego GROM-u. W pierwszy tydzień od premiery gra sprzedała się w liczbie 500 tysięcy egzemplarzy – jak na Medal of Honor, było to zdecydowanie za mało.
Pomimo zaistniałej sytuacji, Moore uważa swój produkt za dobrą grę, której nie udało się jednak trafić w gusta graczy. Według niego, pomysł na jak najbardziej autentyczne ukazanie pola walki nie „współbrzmiał” z oczekiwaniami grających, a sam Warfighter zasługiwał na o wiele wyższe noty w prasie niż te, które otrzymał. Szef EA Labels, Frank Gibeau, za przyczynę finansowej i wizerunkowej porażki ostatniego MoH-a uważa nie trafienie w wymagania rynku gier oraz nie dotrzymanie tempa narzuconego przez to środowisko.
Działamy w biznesie napędzanym przez hity, gdzie liczy się to, co jesteś w stanie stworzyć w określonym czasie i dostarczyć na rynek, i szczerze, nie udało nam się to z Medal of Honor. Bierzemy za to odpowiedzialność.
Ostatnią, nie do końca udaną próbę przywrócenia niegdyś wysoce szanowanej marki, EA pozostawia za sobą. Jak zdradza Moore, przyszłość Electronic Arts to w dalszym ciągu plan dostarczania graczom corocznych odsłon pozostałych, bardziej opłacalnych serii.
Poniżej zamieszczamy krótki filmik, ukazujący jak Warfighter promował się w dniu swojej premiery: