autor: Bartosz Faryna
Mac Book poleca Microsoft Surface - trolling na korporacyjnym poziomie
Microsoft wspiął się na wyżyny kreatywności i w swojej najnowszej reklamie postanowił strollować Apple w bardzo wyszukany sposób. Mac Book we własnej osobie poleca laptopy z linii Microsoft Surface.
Poznajcie go - to Mackenzie Book, zwany na potrzeby kampanii „Mac Book”. Mackenzie to prawdziwy człowiek z krwi i kości, który mieszka gdzieś w Australii. Firma Microsoft użyła jego postaci do mistrzowskiego strollowania swojej największej konkurencji na rynku amerykańskim – czyli Apple. Bohater wystąpił w krótkim spocie reklamowym, gdzie zestawia laptopa Microsoft Surface 2 z MacBookiem Air.
Rywalizacja rozgrywa się na trzech etapach. Mackenzie porównuje szybkość pracy urządzeń, czas pracy baterii oraz ekran dotykowy, którego Air nawet nie posiada. Jest to oczywiście powód do szydzenia z Apple, a takiej okazji Microsoft nie mógł odpuścić.
Powinieneś sprawić sobie Surface’a. Zaufaj mi, jestem Mac Book.
- tymi słowami Mackenzie kończy swoje wystąpienie.
Microsoft jest stosunkowo świeżym graczem na rynku amerykańskim w branży przenośnych komputerów. Firma robi co może, aby być zauważona na rynku zdominowanym przez Apple. Takie bezpośrednie prztyczki w nos może nie są fair, jednak na pewno przyciągają uwagę, a o to przecież chodzi w marketingu.
Kampanie prowadzone w ten sposób to nie pierwszyzna w reklamie. Nie tak dawno w podobny sposób Apple oberwało od Samsunga, kiedy w jednej z reklam pojawili się aktorzy z wyciętymi notchami na linii włosów.
Trolling na korporacyjnym poziomie nie zdarza się często i rzadko mamy do czynienia z podobnymi zagraniami ze strony poważnych firm. Należy więc docenić przejaw kreatywności.
- Microsoft Surface 2 – strona oficjalna
- Laptop do gier - jaki kupić?
- Microsoft przypadkowo ujawnił nowy wygląd menu Start Windows 10