Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 listopada 2003, 12:38

Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude - nowe szczegóły

Całkiem niedawno bo pod koniec zeszłego miesiąca wyszło na jaw, iż korporacja Vivendi Universal Games wraz z zespołem High Voltage Software przygotowują kolejną część przygodowej serii opowiadającej o miłosnych perypetiach niejakiego Larrego. Później okazało się, iż gra będzie się diametralnie różnić od swych poprzedniczek, a to za sprawą nowej grafiki 3D, innego podejścia to tematu rozgrywki, nowego bohatera (Larry Lovage, siostrzeniec Larrego Laffera) oraz braku udziału w produkcji, ojca serii Al’a Lowe. Choć zaprezentowane wówczas materiały ostudziły nieco ekscytację fanów Larrego, to nadal czekają oni na premierę tego tytułu. I to właśnie oni będą najbardziej zainteresowani wywiadem jaki przeprowadził serwis GameSpot z przedstawicielami Vivendi Universal Games i High Voltage Software.

Całkiem niedawno bo pod koniec zeszłego miesiąca wyszło na jaw, iż korporacja Vivendi Universal Games wraz z zespołem High Voltage Software przygotowują kolejną część przygodowej serii opowiadającej o miłosnych perypetiach niejakiego Larrego. Później okazało się, iż gra będzie się diametralnie różnić od swych poprzedniczek, a to za sprawą nowej grafiki 3D, innego podejścia to tematu rozgrywki, nowego bohatera (Larry Lovage, siostrzeniec Larrego Laffera) oraz braku udziału w produkcji, ojca serii Al’a Lowe. Choć zaprezentowane wówczas materiały ostudziły nieco ekscytację fanów Larrego, to nadal czekają oni na premierę tego tytułu. I to właśnie oni będą najbardziej zainteresowani wywiadem jaki przeprowadził serwis GameSpot z przedstawicielami Vivendi Universal Games i High Voltage Software.

Na podstawie wypowiedzi dwóch panów Josha VanVelda (studio High Voltage) oraz Alexa Rodberga (VU Games) nasza wiedza o grze Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude poszerza się o kilka nowych aspektów.

Otóż, kwintesencją rozgrywki w nowym tytule będzie poruszanie się i eksploracja szeregu trójwymiarowych lokacji składających się na campus i miasteczko uniwersyteckie, interakcja z napotkanymi postaciami oraz pakowanie naszego bohatera w kłopoty.... czyli de facto mniej więcej to samo, z czym mieliśmy do czynienia dotychczas. Zmiany w koncepcji ujawniają się dopiero wówczas, gdy napotkamy dziewczynę, którą będziemy usiłować poderwać. Zamiast tradycyjnego schematu „idź po coś czego potrzebuję, załatw to i tamto, a wpadnę Ci w ramiona”, tutaj będziemy mieli do czynienia z szeregiem mini-gierek zręcznościowych, których wykonanie wpłynie na postrzeganie bohatera przez ową dziewczynę, typu: tańczenie w nocnym klubie czy skakanie na trampolinie. Nie będą one zbyt trudne czy skomplikowane, ale to jednak dość istotna zmiana względem dotychczasowych odsłon serii.

Zapomnijmy też o z góry ukształtowanym i liniowym systemie konwersacji (tj. lista z szeregiem kwestii dialogowych do wyboru). Tym razem to, co mówimy zależeć będzie wyłącznie od nas. Za pomocą specjalnej ikony umieszczonej na dole ekranu, w czasie rzeczywistym sterować będziemy konwersacją, dzięki czemu jedna rozmowa z przedstawicielką płci pięknej może zostać przeprowadzona na wiele różnych sposobów, co rzecz jasna owocuje taką samą ilością jej następstw, począwszy od spoliczkowania Larrego, a skończywszy na niesamowitym zainteresowaniem jego osobą.

Zmiany, zmianami, aczkolwiek, twórcy zarzekają się, iż w grze Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude znajdziemy wiele nawiązań do poprzednich części cyklu, a nawet zobaczymy dotychczasowego bohatera serii Larrego Laffera. W końcu nikt nie chce zrywać z korzeniami, a dowodem na to jest, fakt, iż Al Lowe (twórca serii) został zaproszony do prac nad grą (notabene pomogły tu też liczne petycje fanów serii, po tym jak okazało się że Al nie jest zaangażowany w produkcję Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude). Obecnie trwają stosowne rozmowy pomiędzy rzeczonym panem a zespołem High Voltage.

Ostatnim z ciekawych tematów jakie poruszono, jest kategoria wiekowa, do jakiej zakwalifikowany zostanie ten tytuł. Mianowicie gra przeznaczona będzie dla graczy powyżej siedemnastego roku życia (17+), możemy więc być pewni, iż pojawią się tu liczne „pikantne” sceny.

Treść całego wywiadu znajduje się tutaj.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej