Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 kwietnia 2022, 19:38

LEGO i Epic Games tworzą konkurencję dla Minecrafta i Roblox

Firma Epic Games i Grupa LEGO nawiążą długoterminową współpracę. Jej celem ma być stworzenie przyjaznego dzieciom środowiska, które pozwoli im stać się pewnymi siebie twórcami. Co ciekawe, dekadę temu podobne rozmowy były prowadzone między LEGO i firmą Mojang – tą od Minecrafta.

Przynoszę dobre – chyba – wieści dla fanów klocków LEGO, budowania niczym w Minecrafcie i generalnie kreatywnego spędzania czasu przy grach komputerowych. Otóż firma Epic Games wydała dziś komunikat o nawiązaniu długoterminowej współpracy z Grupą LEGO. Jej celem ma być stworzenie rodzinnego, przyjaznego dzieciom środowiska (szumnie zwanego metawersum) które pozwoli im stawać się pewnymi siebie, kreatywnymi twórcami – zarówno w wymiarze fizycznym, jak i cyfrowym.

Ma to być skutek przeobrażeń, jakie zaszły w ostatnich latach. Za pośrednictwem Internetu ludzie spotykają się i uczą, pracują i bawią się. Kolejnym poziomem ma być umożliwienie tego samego dzieciom. Ich bezpieczeństwo w sieci mają zagwarantować trzy zasady:

  • ochrona prawa dzieci do zabawy, przy jednoczesnym zapewnieniu im bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia;
  • zagwarantowanie dzieciom ochrony ich prywatności poprzez postawienie ich dobra (najlepszego interesu) na pierwszym miejscu;
  • dostarczenie dzieciom i dorosłym narzędzi, które dadzą im kontrolę nad cyfrowymi doświadczeniami.
LEGO i Epic Games tworzą konkurencję dla Minecrafta i Roblox - ilustracja #1
A co Wy sądzicie o tej współpracy? Dajcie znać w komentarzach. Źródło: EpicGames.com.

Obie strony wydają się bardzo pozytywnie nastawione do współpracy. Założyciel i CEO Epic Games, Tim Sweeney, powiedział, że:

Grupa LEGO urzeka wyobraźnię dzieci i dorosłych poprzez kreatywną zabawę od prawie wieku i cieszymy się, że możemy razem zbudować przestrzeń w metawersum, która będzie przeznaczona dla dzieci i rodzin, a jednocześnie zabawna.

Niels B. Christiansen, CEO Grupy LEGO, stwierdził natomiast, iż:

Dzieci lubią bawić się w cyfrowym oraz fizycznym świecie i płynnie się między nimi przemieszczają. Wierzymy, że mają one ogromny potencjał do rozwoju umiejętności takich jak kreatywność, współpraca i komunikacja poprzez doświadczenia cyfrowe. Ale naszym obowiązkiem jest uczynienie ich bezpiecznymi, inspirującymi i korzystnymi dla wszystkich. Tak jak od pokoleń chronimy prawo dzieci do bezpiecznej zabawy fizycznej, tak chcemy zrobić to samo w przypadku zabawy cyfrowej. Nie możemy się doczekać współpracy z Epic Games, aby ukształtować tę ekscytującą i zabawną przyszłość.

Co wyjdzie z tej kooperacji? Zobaczymy – warto bowiem pamiętać, że w 2011 roku podobne rozmowy były prowadzone pomiędzy Grupą LEGO a założoną przez Markusa „Notcha” Perssona – czyli twórcę Minecrafta firmą Mojang. Początek współpracy również wydawał się obiecujący, lecz ostatecznie deweloper z niej zrezygnował. Dlaczego? Dowiecie się tego z poniższego materiału wideo. W skrócie mogę jedynie napisać, że LEGO chciało aż do przesady ingerować w każdy detal gry będącej w fazie konceptualizacji – włodarzom firmy nie spodobał się nawet pomysł, by wirtualne klocki były porysowane, tak jak te, którymi większość dzieci bawi się na co dzień.

Na koniec warto też przypomnieć o dwóch rzeczach. Po pierwsze, pierwszy inspirowany Minecraftem zestaw klocków LEGO powstał dawno temu, bo już na przełomie 2011 i 2012 roku. Po drugie zaś (to nieco świeższa informacja, więc możecie ją pamiętać), powstało wiele pakietów tekstur do Minecrafta, za pomocą których można podmienić tradycyjne bryły na coś, co niemal w stu procentach przypomina klocki LEGO. Szczególnie atrakcyjny wydaje się ten zestaw.

Czy twór, który powstanie na skutek współpracy firmy Epic Games i Grupy LEGO, zagrozi pozycji, jaką mają Minecraft czy Roblox? Jeśli miałoby się tak stać, musiałby powstać naprawdę duży hit – taki przez wielkie „H”.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej