Kontynuacja filmu Warcraft: Początek coraz bardziej prawdopodobna
Rosną szanse na powstanie kontynuacji filmu Warcraft: Początek. Zajmujący się promowaniem obrazu oficjalny profil w chińskim serwisie społecznościowym zapowiedział, że produkcja jest dopiero pierwszym rozdziałem dłuższej historii.
Film Warcraft: Początek okazał się spektakularną klapą w Stanach Zjednoczonych, gdzie w ciągu pierwszego miesiąca od premiery sprzedaż biletów wygenerowała jedynie trochę ponad 46 mln dolarów. Produkcja poradziła sobie jednak znacznie lepiej w innych krajach, w tym zwłaszcza w Chinach, więc fani nie tracą nadziei na powstanie kontynuacji. Teraz wiele wskazuje, że się nie zawiodą.
- Reżyseria: Duncan Jones
- Scenariusz: Charles Leavitt i Duncan Jones
- Premiera: 10 czerwca 2016 (Polska), 25 maja 2016 (świat)
- Budżet: 160 mln dolarów
- Przychody: 430 mln dolarów
Źródłem tych optymistycznych wieści jest oficjalny profil filmu na chińskim serwisie społecznościowymi Weibo. Pojawił się na nim niedawno wpis, w którym poinformowano, że czas filmu w kinach dobiega już końca, ale nie jest to finał całej historii. Zamiast tego produkcja stanowiła jedynie pierwszy rozdział wielkiej sagi. Sugeruje to wyraźnie, że Warcraft: Początek doczeka się kontynuacji.
Zazwyczaj filmy, które okazują się w klapą w Stanach Zjednoczonych nie mają szans na kontynuacje, ale ostatnio od tej reguły coraz częściej zdarzają się wyjątki. Dużą zasługę ma w tym właśnie rynek chiński, który rośnie w szalonym tempie i szacuje się, że już w przyszłym roku będzie wart więcej niż amerykański. Warcraft: Początek okazał się w Chinach ogromnym sukcesem, przynosząc ponad 223 mln dolarów przychodu. Ponadto odpowiedzialna za tę produkcję wytwórnia Legendary została w tym roku wykupiona przez chińską korporację Wanda Group. Sprawia to, że najnowsze doniesienia o możliwej części drugiej wydają się bardzo prawdopodobne.
Przypomnijmy, że Warcraft: Początek jest najbardziej kasową adaptacją gry w historii, znacząco przebijając wynik 336 mln dolarów wypracowany przez poprzedniego rekordzistę, czyli Prince of Persia: The Sands of Time. Film poradził sobie dobrze także w naszym kraju, przyciągając do kin podczas premierowego weekendu ponad 137 tysięcy osób, co przełożyło się na blisko 840 tysięcy dolarów przychodu.
Sukces obrazu dobrze rokuje innym nadchodzącym adaptacjom gier, takim jak Assassin’s Creed czy Tomb Raider. Do tej pory produkcje tego typu zazwyczaj okazywały się klapami, ale może wreszcie zacznie to ulegać zmianie.