autor: Radosław Grabowski
Konsola Eve będzie korzystać z PeCetowych danych
Niebawem dzięki zapowiedzianej właśnie kieszonkowej konsoli Eve tajwańskiej firmy VIA Technologies będzie można uczynić mobilną właściwie każdą grę PeCetową. Wystarczy jedynie, że przeniesiemy (połączenie kablowe lub bezprzewodowe) konkretny tytuł z komputera na twardy dysk rzeczonego urządzenia – potem pozostanie już tylko rozkoszna zabawa w metrze, szkole, parku etc. Ponadto inżynierowie uaktywnią opcję odtwarzania cyfrowego dźwięku (np. MP3 i WMA) i ruchomego obrazu (m.in. AVI i MPEG). Mamy przyjemność zaprezentować Szanownym Czytelnikom szczegółowe dane techniczne niniejszej „maszynki”, jak również jej projekt graficzny.
Niebawem dzięki zapowiedzianej właśnie kieszonkowej konsoli Eve tajwańskiej firmy VIA Technologies będzie można uczynić mobilną właściwie każdą grę PeCetową. Wystarczy jedynie, że przeniesiemy (połączenie kablowe lub bezprzewodowe) konkretny tytuł z komputera na twardy dysk rzeczonego urządzenia – potem pozostanie już tylko rozkoszna zabawa w metrze, szkole, parku etc. Ponadto inżynierowie uaktywnią opcję odtwarzania cyfrowego dźwięku (np. MP3 i WMA) i ruchomego obrazu (m.in. AVI i MPEG). Mamy przyjemność zaprezentować Szanownym Czytelnikom szczegółowe dane techniczne niniejszej „maszynki”, jak również jej projekt graficzny.
Typ procesora głównego | Eden-N (obsługa MMX i SSE) |
Częstotliwość taktowania procesora głównego | 533 MHz |
Częstotliwość taktowania szyny systemowej | 133 MHz |
Ilość i typ pamięci operacyjnej | 128 MB SDRAM (DDR266) |
Kontroler pamięci operacyjnej | 64-bitowy |
Wielkość dysku twardego | 20 GB |
Szybkość transferu danych | 133 MB na sekundę |
Typ procesora graficznego | VIA CN400 (S3 UniChrome Pro) |
Częstotliwość taktowania procesora graficznego | 200 MHz |
Architektura procesora graficznego | 128-bitowa |
Ilość generowanych pikseli | 200.000.000 na sekundę |
Ilość generowanych trójkątów | 4.500.000 na sekundę |
Obsługiwane systemy graficzne | DirectX 7.0, 8.0 i 9.0; OpenGL |
Obsługiwane systemy kompresji video | MPEG-2 i MPEG-4 |
Typ wyświetlacza | ciekłokrystaliczny TFT o czterocalowej przekątnej |
Rozdzielczość wyświetlacza | 640x480 |
Obsługiwane systemy dźwiękowe | A3D 1.0; EAX 1.0 i 2.0; DirectSound 3D; I3DL2 |
System sterowania | czterokierunkowy manipulator; dwa spusty; cztery przyciski akcji; sześć pomocniczych klawiszy funkcyjnych |
Złącza | zasilanie; USB 2.0; Compact Flash II; smartcard; słuchawki; mikrofon; kompozytowe video; bezprzewodowe LAN (802.11b) |
Ilość i typ akumulatorów | dwa litowo-jonowe |