Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 13 maja 2004, 19:55

autor: Radosław Grabowski

Konsola Eve będzie korzystać z PeCetowych danych

Niebawem dzięki zapowiedzianej właśnie kieszonkowej konsoli Eve tajwańskiej firmy VIA Technologies będzie można uczynić mobilną właściwie każdą grę PeCetową. Wystarczy jedynie, że przeniesiemy (połączenie kablowe lub bezprzewodowe) konkretny tytuł z komputera na twardy dysk rzeczonego urządzenia – potem pozostanie już tylko rozkoszna zabawa w metrze, szkole, parku etc. Ponadto inżynierowie uaktywnią opcję odtwarzania cyfrowego dźwięku (np. MP3 i WMA) i ruchomego obrazu (m.in. AVI i MPEG). Mamy przyjemność zaprezentować Szanownym Czytelnikom szczegółowe dane techniczne niniejszej „maszynki”, jak również jej projekt graficzny.

Niebawem dzięki zapowiedzianej właśnie kieszonkowej konsoli Eve tajwańskiej firmy VIA Technologies będzie można uczynić mobilną właściwie każdą grę PeCetową. Wystarczy jedynie, że przeniesiemy (połączenie kablowe lub bezprzewodowe) konkretny tytuł z komputera na twardy dysk rzeczonego urządzenia – potem pozostanie już tylko rozkoszna zabawa w metrze, szkole, parku etc. Ponadto inżynierowie uaktywnią opcję odtwarzania cyfrowego dźwięku (np. MP3 i WMA) i ruchomego obrazu (m.in. AVI i MPEG). Mamy przyjemność zaprezentować Szanownym Czytelnikom szczegółowe dane techniczne niniejszej „maszynki”, jak również jej projekt graficzny.

Typ procesora głównego

Eden-N (obsługa MMX i SSE)

Częstotliwość taktowania procesora głównego

533 MHz

Częstotliwość taktowania szyny systemowej

133 MHz

Ilość i typ pamięci operacyjnej

128 MB SDRAM (DDR266)

Kontroler pamięci operacyjnej

64-bitowy

Wielkość dysku twardego

20 GB

Szybkość transferu danych

133 MB na sekundę

Typ procesora graficznego

VIA CN400 (S3 UniChrome Pro)

Częstotliwość taktowania procesora graficznego

200 MHz

Architektura procesora graficznego

128-bitowa

Ilość generowanych pikseli

200.000.000 na sekundę

Ilość generowanych trójkątów

4.500.000 na sekundę

Obsługiwane systemy graficzne

DirectX 7.0, 8.0 i 9.0; OpenGL

Obsługiwane systemy kompresji video

MPEG-2 i MPEG-4

Typ wyświetlacza

ciekłokrystaliczny TFT o czterocalowej przekątnej

Rozdzielczość wyświetlacza

640x480

Obsługiwane systemy dźwiękowe

A3D 1.0; EAX 1.0 i 2.0; DirectSound 3D; I3DL2

System sterowania

czterokierunkowy manipulator; dwa spusty; cztery przyciski akcji; sześć pomocniczych klawiszy funkcyjnych

Złącza

zasilanie; USB 2.0; Compact Flash II; smartcard; słuchawki; mikrofon; kompozytowe video; bezprzewodowe LAN (802.11b)

Ilość i typ akumulatorów

dwa litowo-jonowe

Konsola Eve będzie korzystać z PeCetowych danych - ilustracja #1