Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 czerwca 2010, 06:33

autor: Aleksander Kaczmarek

Konferencja Ubisoftu – nowy Assassin's Creed, Ghost Recon i Driver; nowatorskie pomysły i Planet Mania, czyli nowa platforma do tworzenia gier

Pierwszy dzień tegorocznych targów E3 w Los Angeles zakończyła konferencja przygotowana przez koncern Ubisoft. Wydawca takich serii jak Assassin's Creed czy Tom Clancy's Splinter Cell nie zawiódł oczekiwań. Firma nie tylko ujawniła szczegóły dotyczące swoich największych produkcji oraz kilka zupełnie nieoczekiwanych tytułów, ale także pokazała nową filozofię tworzenia gier.

Pierwszy dzień tegorocznych targów E3 w Los Angeles zakończyła konferencja przygotowana przez koncern Ubisoft. Wydawca takich serii jak Assassin's Creed czy Tom Clancy's Splinter Cell nie zawiódł oczekiwań. Firma nie tylko ujawniła szczegóły dotyczące swoich największych produkcji oraz kilka zupełnie nieoczekiwanych tytułów, ale także pokazała nową filozofię tworzenia gier, ukierunkowaną na bezpośrednie doświadczenia graczy.

Child of Eden

Tegoroczną prezentację Ubisoftu na targach E3 rozpoczął pokaz gry Child of Eden. Bazujący na muzyce tytuł wykorzystuje możliwości nowego kontrolera do konsoli Xbox 360 – Kinect. Tetsuya Mizuguchi, który demonstrował rozgrywkę, użył terminu „synestezja”. Oznacza on przypisywanie jakiemuś zmysłowi wrażeń odbieranych innym zmysłem i chyba najlepiej oddaje to charakter tej gry. W tym przypadku cała zabawa polega na łączeniu obrazu i dźwięku. Wykonując ruchy dłońmi gracz rozbija dziwaczne struktury, rysujące się na ekranie. Wygląda to niczym połączenie dyrygowania orkiestrą z rzucaniem czarów. Child of Eden ma szansę stać się jedną z najbardziej oryginalnych, by nie powiedzieć dziwacznych, produkcji ostatnich lat.

Konferencja Ubisoftu – nowy Assassin's Creed, Ghost Recon i Driver; nowatorskie pomysły i Planet Mania, czyli nowa platforma do tworzenia gier - ilustracja #1

Assassin's Creed: Brotherhood

Na wiadomości związane z tą grą czekali chyba wszyscy uczestnicy konferencji. Co prawda nowy trailer oraz informacja o dacie premiery Assassin's Creed: Brotherhood pojawiły się już kilkanaście godzin wcześniej, ale świeżych doniesień na temat produkcji nie zabrakło. Twórcy gry pokazali kilkuminutowy filmik z rozgrywki. Można było zobaczyć na nim szturm templariuszy na siedzibę zabójców. Główny bohater - Ezio zostaje dosłownie wyrwany z objęć ukochanej i rusza do walki. Konno przemierza wąskie uliczki, wdrapuje się na mury i strzela z armat w stronę wrogich machin oblężniczych. Twórcy Brotherhood zapowiedzieli, że w grze zmodyfikowana zostanie m.in. mechanika walki oraz sztuczna inteligencja przeciwników.

Shaun White: Skateboarding

Shaun White kojarzony jest przede wszystkim ze snowboardem, a dzięki Ubisoftowi także ze znakomitą grą Shaun White Snowboarding. Okazuje się jednak, że złoty medalista olimpijski z Vancouver, który osobiście pojawił się na konferencji, znakomicie czuje się także na deskorolce. Nowa gra sygnowana jego nazwiskiem – Shaun White Skateboarding powstawała przy dużym zaangażowaniu rudowłosego sportsmena. White nie tylko brał udział w sesjach motion capture, ale także miał wpływ na fabułę. Akcja Shaun White Skateboarding rozgrywa się w szarym, pozbawionym radości mieście. Zadaniem gracza jest takie pokierowanie poczynaniami głównego bohatera, wyglądającego rzecz jasna jak Shaun White, by nadać otoczeniu życia i kolorów. Podstawą gry są modyfikacje otoczenia. Praktycznie każdy jego element można przekształcić we fragment skateparku, wykonując mniej lub bardziej zaawansowane ewolucje. Oprawa graficzna utrzymana jest w kreskówkowym klimacie. Całości dopełnia żywiołowa ścieżka dźwiękowa.

Konferencja Ubisoftu – nowy Assassin's Creed, Ghost Recon i Driver; nowatorskie pomysły i Planet Mania, czyli nowa platforma do tworzenia gier - ilustracja #2

Battle Tag

Demonstracja gry Battle Tag rozpoczęła całą serię prezentacji mocno związanych z mottem konferencji Ubisoftu - „Gry, które możesz poczuć” (Games You Can Feel). Dosyć niespodziewanie wśród widowni pojawiło się kilka osób z plastikowymi pistoletami, które zaczęły mierzyć do siebie. Wszystko wyglądało na udawaną strzelaninę w stylu dziecięcej zabawy w wojnę. Po wejściu na scenę, na ekranie pojawił się jednak wynik rozgrywki. Battle Tag to nic innego jak FPS na żywo. Gracze, korzystając z laserowych pistoletów, specjalnych kamizelek oraz kartridży (pełniących podobną funkcję jak magazynek z amunicją), biegają i strzelają do siebie nawzajem. Nad przebiegiem zabawy, w której udział może brać do ośmiu osób podzielonych na dwa zespoły, czuwa mistrz gry, który też ustala zasady rozgrywki.

Innergy

Innergy to w zasadzie prosta gra przeznaczona dla użytkowników komputerów PC, korzystająca z kontrolera do złudzenia przypominającego WiiSensor. Urządzenie, które nakłada się na palec, mierzy kilka podstawowych parametrów ciała (jak tętno i ciśnienie). Sterowanie w Innergy polega przede wszystkim na właściwym kontrolowaniu oddechu. Według Tommy'ego Francoisa, 10 minut zabawy wystarczy, by odstresować się po ciężkim dniu. Gra zainstalowana jest na stałe w pamięci flash czujnika i nie wymaga instalacji na twardym dysku.

Motion Sports

Ubisoft pokazał wreszcie coś, co może zachęcić bardziej wymagających graczy do nowego systemu sterowania konsolą Xbox 360. Motion Sports trafi jedynie na tę platformę sprzętową i korzystać będzie z możliwości kontrolera Kinect. W zestawie gier sportowych znajdą się: narciarstwo zjazdowe, piłka nożna i futbol amerykański. Oprawa graficzna Motion Sports wygląda naprawdę nieźle, choć akurat prezentacja utrzymana została w komediowym stylu.

Your Shape Fitness Evolved

Gra Your Shape Fitness Evolved pokazana została także w trakcie konferencji Microsoftu. Prezentacja w wykonaniu Felicii Williams i Michaela George'a była więc w dużym stopniu powtórką. Przygotowywany przez Ubisoft tytuł może znaleźć spore zainteresowanie wśród miłośników ćwiczeń fitness i jogi ale także adeptów sztuk walki. Atutem Your Shape Fitness Evolved jest na pewno wykorzystanie możliwości kontrolera Kinect. Dzięki niemu parametry ćwiczących są na bieżąco monitorowane (w tym np. zakres wykonywanych ruchów), a oni sami informowani chociażby o osiągniętym wyniku lub ilości spalonych kalorii. Ciekawą opcją wydaje się też możliwość współzawodnictwa z innymi graczami.

Pokaz Your Shape Fitness Evolved zakończył część konferencji, w której Ubisoft starał się przedstawić nieco inny sposób myślenia o nowo projektowanych grach. Zdaniem ich twórców, nowoczesna technologia pozwala wrócić do źródeł i bawić się, korzystając z własnego ciała oraz wyobraźni.

Raving Rabbids Travel in Time

Szalone króliki opanowały już m.in. telewizję i kosmos. Teraz przyszła pora na podróże w czasie. Krótki zwiastun gry Raving Rabbids Travel in Time pozwolił przekonać się o tym, kto pomógł jaskiniowcom rozpalić pierwsze ognisko, kto ułamał nos egipskiemu Sfinksowi i komu legendarny król Artur zawdzięczał miecz – Excalibur.

Konferencja Ubisoftu – nowy Assassin's Creed, Ghost Recon i Driver; nowatorskie pomysły i Planet Mania, czyli nowa platforma do tworzenia gier - ilustracja #3

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

Kolejna gra, której z niecierpliwością wyczekiwano na konferencji to Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier. Specjalnie na targi E3 jej twórcy przygotowali gameplay, ukazujący możliwości kamuflażu na polu walki. Ich zdaniem w przyszłości żołnierze jednostek specjalnych otrzymają na wyposażenie specjalne kombinezony, umożliwiające ukrycie się przed wzrokiem przeciwnika. W grze oznacza to, że można będzie podchodzić do wrogów naprawdę blisko. Ciekawie prezentuje się też tryb kooperacji. Korzystając z kamuflażu i specjalnych okularów, umożliwiających widzenie linii strzału innych członków zespołu, można rozstawić drużynę tak, by w ułamku sekundy pozbawiła życia kilku przeciwników. Oprawa graficzna Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier robi naprawdę imponujące wrażenie. Szykuje się więc wielka gratka dla miłośników taktycznych strzelanin.

Driver: San Francisco

Seria Driver wraca do źródeł, czyli dwóch pierwszych części wyścigowej gry akcji. Driver: San Francisco ponownie przeniesie graczy na ulice miasta, po którym Steve McQueen ścigał się w filmie „Bullit”. Skojarzenia z klasykiem kina nie są zresztą bezzasadne, bo w grze pojawi się ponad 100 licencjonowanych marek i modeli samochodów, w tym wiele legendarnych. Rozgrywka w nowym Driverze to wciąż setki misji do wykonania, ciągłe pościgi i mnóstwo adrenaliny. Zgodnie z zapowiedziami twórców pojawią się jednak nowe elementy, w tym możliwości błyskawicznych „przesiadek” do innego napotkanego na drodze auta, a także system uszkodzeń pojazdów. Gra ukaże się w wersji na komputery PC oraz konsole Playstation 3, Xbox 360 i Nintendo Wii.

Dust, Rayman: Origins i Mania Planet

Trzem projektom Ubisoftu szef koncernu - Yves Guillemot poświęcił osobne miejsce, jako że mają one szczególne znacznie dla firmy. Fabuła gry Dust przedstawia wizję cywilizacji, która musi odzyskać władanie nad siłami natury, zanim zostanie przez nie zniszczona. Z pokazanego na konferencji filmiku trudno wywnioskować o jaki gatunek chodzi, nasuwają się jednak skojarzenia z RPG lub przygodówką. Gra wydana zostanie w wersji na komputery PC a także konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3 i dostępna będzie wyłącznie w dystrybucji elektronicznej. Premiery można spodziewać się w przyszłym roku.

Nad kolejnym projektem wspomnianym przez Guillemota pracuje jedynie 5 ludzi, ale efekty są bardzo obiecujące. Mowa o Rayman: Origins. Gra będzie zręcznościową platformówką 2D, utrzymaną w pełnym humoru, kreskówkowym stylu.

Projekt Planet Mania inspirowany jest popularnością słynnej TrackManii wśród komputerowych graczy, którzy korzystając z prostego edytora tras, stworzyli ponad 10 mln własnych torów wyścigowych. Ubisoft zamierza zaproponować rozwinięcie tego pomysłu. Planet Mania pozwoli na tworzenie nie tylko tras do wyścigów, ale też plansz do strzelanin i scenariuszy do gier z gatunku RPG. W skład platformy wejdą Trackmania (wyścigi), Shootmania (strzelanki) i Questmania (rpg). Beta Trackmanii ruszy w czwartym kwartale tego roku. Pozostałe dwa elementy Planet Manii uruchomione zostaną do testów w roku przyszłym.

Konferencja Ubisoftu – nowy Assassin's Creed, Ghost Recon i Driver; nowatorskie pomysły i Planet Mania, czyli nowa platforma do tworzenia gier - ilustracja #4

Michael Jackson na zakończenie

Ostatnia zapowiedziana podczas konferencji Ubisoftu gra ukaże się jeszcze w tym roku. Będzie nią Michael Jackson. Niestety, o tym tytule nie wiemy nic poza tym, że jako ścieżka dźwiękowa posłużą hity nieżyjącego już króla popu. Najprawdopodobniej chodzi jednak o grę taneczną, która korzystać będzie z kontrolera Kinect.