autor: Marcin Skierski
Kolejna produkcja twórców gry Limbo będzie bardziej kolorowa i trójwymiarowa
Prezes studia PlayDead w wywiadzie dla serwisu Eurogamer zdradził, że nadchodząca produkcja tego dewelopera będzie bardziej kolorowa i trójwymiarowa od gry Limbo, czyli poprzedniego dzieła zespołu. Prace nad nowym tytułem trwają od ponad roku.
Wszystko wskazuje na to, że kolejna produkcja zespołu PlayDead będzie bardziej kolorowa i trójwymiarowa od gry Limbo, czyli pierwszego projektu tego dewelopera. Tak przynajmniej wynika z wywiadu, jakiego serwisowi Eurogamer udzielił Dino Patti, prezes studia.
W trakcie festiwalu GameCity6 w Nottingham powiedział on, że nowy tytuł jest „bardziej trójwymiarowy, niż moglibyśmy przypuszczać”. Platformówka Limbo była dwuwymiarowa i charakteryzowała się specyficznym stylem oprawy graficznej, operującej jedynie odcieniami czerni oraz bieli. Tymczasem kolejny projekt studia PlayDead będzie w pełni kolorowy.
„Myślę, że gra wygląda szalenie dobrze. Już teraz jestem z niej bardzo dumny. Wiem, że warstwa artystyczna nie jest jeszcze w pełni gotowa, ale dla mnie to idealny drugi projekt dla naszego zespołu, ponieważ jest podobny w wielu aspektach, a jednocześnie tak odmienny od poprzedniego. Następny projekt jest bardziej zwariowany od Limbo, jeśli w ten sposób można było określić tę produkcję. Jest bardziej dziwny w wielu kwestiach” – powiedział Patti. Na koniec potwierdził, że „w tej chwili” nadchodzące dzieło jest tworzone wyłącznie z myślą o rozgrywce dla jednego gracza.
Prace nad nowym produktem studia PlayDead trwają od ponad roku, a do tej pory nie doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi z potwierdzeniem tytułu i konkretnych informacji. Jest to spowodowane tym, że twórcy nie chcą, by gracze czekali na następną grę zbyt długo od czasu jej ogłoszenia. Zdaniem rozmówcy serwisu Eurogamer, jest to problem wielu dzisiejszych deweloperów, którzy ujawniają swoje projekty na długo przed wydaniem, a następnie użytkownicy muszą czekać nawet kilka lat na premierę.
Wiele wskazuje na to, że nadchodząca produkcja zdolnego zespołu PlayDead ukaże się równocześnie na kilku platformach. Platformówka Limbo w pierwszej kolejności pojawiła się tylko na Xbox Live Arcade, by dopiero po roku przerwy zadebiutować na PlayStation Network oraz Steamie. Dino Patti twierdzi, że dzięki równoczesnej premierze na wielu systemach, zyski ze sprzedaży mogą być jeszcze większe niż w przypadku Limbo.