Klient GOG Galaxy wychodzi z fazy beta – zapisywanie w chmurze i inne nowości
Po długich beta-testach włodarze platformy dystrybucji cyfrowej GOG.com (CD Projekt) zapowiedzieli finalną wersję klienta GOG Galaxy (1.2). Przy tej okazji program doczeka się kolejnych ważnych funkcji, które staną się dostępne dla ogółu użytkowników w kwietniu (np. zapisywanie w chmurze).
W 2014 roku firma CD Projekt przedstawiła światu klient GOG Galaxy – nieobligatoryjny dodatek do platformy dystrybucji cyfrowej GOG.com – a od 2015 r. prowadziła jego otwarte beta-testy. Przedłużający się zastój w rozwoju programu został przerwany dzisiaj. Włodarze platformy zapowiedzieli aktualizację GOG Galaxy do wersji 1.2, która będzie pierwszym finalnym „buildem”. Wraz z zakończeniem bety wprowadzonych zostanie wiele długo oczekiwanych funkcji. Na razie mogą je wypróbować użytkownicy, którzy wyrazili chęć testowania przyszłych aktualizacji, reszta doczeka się wersji 1.2 klienta w kwietniu (dokładnego terminu nie podano).
A oto wspomniane nowe funkcje programu:
- przechowywanie zapisanych stanów gier w chmurze (Universal Cloud Saving), dostępne zarówno dla nowszych, jak i dla starszych tytułów;
- nakładka, którą można wyświetlać podczas grania (aktywowana, tak jak na Steamie, skrótem klawiszowym Shift+Tab);
- opcja robienia zrzutów ekranu;
- licznik klatek na sekundę;
- nowy czat;
- automatyczny tryb hibernacji (oszczędza procesor np. podczas grania);
- statystyki osiągnięć;
- szeroka paleta opcji dostosowywania programu do własnych preferencji (np. ograniczenie tempa pobierania danych).
Więcej informacji o tych nowościach znajdziecie tutaj. Jeśli kupujecie gry w sklepie GOG.com, a nie korzystaliście jeszcze z GOG Galaxy, najnowszą publiczną wersję klienta (1.1.30) możecie pobrać stąd.