Kingdom Come: Deliverance ze wsparciem dla modów
Studio Warhorse potwierdziło wsparcie dla fanowskich modyfikacji w Kingdom Come: Deliverance. Jednocześnie poinformowano, że w grze zabraknie opcji związanych ze zmianą pola widzenia.
Kingdom Come: Deliverance jest promowane przede wszystkim jako gra wiernie odwzorowująca realia schyłku średniowiecza, ze względnie realistyczną walką mieczem oraz decyzjami w istotny sposób wpływającymi na rzeczywistość gry. Niemniej otwarty świat produkcji studia Warhorse pozwalał żywić nadzieję, że twórcy umożliwią fanom tworzenie własnej zawartości. Stąd też cieszy oficjalnie potwierdzenie wsparcia dla modów, jakie znalazło się na Twitterze studia. Jednocześnie – bo jak wiadomo, zawsze jest dobra i zła wiadomość – zapowiedziano, że w Kingdom Come: Deliverance zabraknie opcji pozwalających na zmianę pola widzenia (Field of Vision, w skrócie FoV). Raczej nie jest to zaskakujące, skoro na każdym kroku twórcy podkreślają, jak ważne jest dla nich oddanie atmosfery rycerskich starć, w tym poczucie zagrożenia ze strony wroga (nie oszukujmy się – ograniczone pole widzenia, zwłaszcza przez hełm, znacząco potęguje emocje).
Poza powyższym nie ujawniono żadnych nowych informacji, choć w innym wpisie twórcy zapewnili, że kolejne nowości mają pojawić się w październiku. Niestety, wskutek niejednoznaczności zadanego pytania nie wiadomo, czy chodzi o nową aktualizację wersji alfa, dostępnej w ramach Wczesnego Dostępu, czy też ujawnienie dalszych szczegółów.
Kingdom Come: Deliverance to produkcja z gatunku cRPG z otwartym światem, osadzona w realiach średniowiecznej Europy Środkowej. Akcja gry zawiązuje się w 1403 roku, a w ramach fabuły poznamy historyczne postacie, przede wszystkim Wacława IV Luksemburskiego, króla Czech, zdetronizowanego przez swojego brata, Zygmunta Luksemburskiego. Tytuł ma charakteryzować się wiernym oddaniem realiów początków XV wieku i ukaże się w trzech częściach (pierwsza zadebiutuje latem 2016 roku) na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.