Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 września 2015, 10:40

Kingdom Come: Deliverance ze wsparciem dla modów

Studio Warhorse potwierdziło wsparcie dla fanowskich modyfikacji w Kingdom Come: Deliverance. Jednocześnie poinformowano, że w grze zabraknie opcji związanych ze zmianą pola widzenia.

Kingdom Come: Deliverance jest promowane przede wszystkim jako gra wiernie odwzorowująca realia schyłku średniowiecza, ze względnie realistyczną walką mieczem oraz decyzjami w istotny sposób wpływającymi na rzeczywistość gry. Niemniej otwarty świat produkcji studia Warhorse pozwalał żywić nadzieję, że twórcy umożliwią fanom tworzenie własnej zawartości. Stąd też cieszy oficjalnie potwierdzenie wsparcia dla modów, jakie znalazło się na Twitterze studia. Jednocześnie – bo jak wiadomo, zawsze jest dobra i zła wiadomość – zapowiedziano, że w Kingdom Come: Deliverance zabraknie opcji pozwalających na zmianę pola widzenia (Field of Vision, w skrócie FoV). Raczej nie jest to zaskakujące, skoro na każdym kroku twórcy podkreślają, jak ważne jest dla nich oddanie atmosfery rycerskich starć, w tym poczucie zagrożenia ze strony wroga (nie oszukujmy się – ograniczone pole widzenia, zwłaszcza przez hełm, znacząco potęguje emocje).

Kingdom Come: Deliverance stawia na realizm, ale twórcy modów zapewne zadbają o odpowiednią dawkę absurdu. - Kingdom Come: Deliverance ze wsparciem dla modów - wiadomość - 2015-09-14
Kingdom Come: Deliverance stawia na realizm, ale twórcy modów zapewne zadbają o odpowiednią dawkę absurdu.

Poza powyższym nie ujawniono żadnych nowych informacji, choć w innym wpisie twórcy zapewnili, że kolejne nowości mają pojawić się w październiku. Niestety, wskutek niejednoznaczności zadanego pytania nie wiadomo, czy chodzi o nową aktualizację wersji alfa, dostępnej w ramach Wczesnego Dostępu, czy też ujawnienie dalszych szczegółów.

Kingdom Come: Deliverance to produkcja z gatunku cRPG z otwartym światem, osadzona w realiach średniowiecznej Europy Środkowej. Akcja gry zawiązuje się w 1403 roku, a w ramach fabuły poznamy historyczne postacie, przede wszystkim Wacława IV Luksemburskiego, króla Czech, zdetronizowanego przez swojego brata, Zygmunta Luksemburskiego. Tytuł ma charakteryzować się wiernym oddaniem realiów początków XV wieku i ukaże się w trzech częściach (pierwsza zadebiutuje latem 2016 roku) na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej