Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 27 stycznia 2015, 10:55

autor: Piotr Doroń

King of Thieves – wkrótce premiera nowej marki studia Zeptolab, twórców Cut the Rope

W lutym na platformach Google Play i App Store zadebiutuje nowa marka studia Zeptolab, znanego szerzej z bestselerowej serii Cut the Rope. Produkcja zostanie wydana w modelu darmowym z mikropłatnościami i położy nacisk na zmagania w trybie wieloosobowym.

Deweloperzy z moskiewskiego studia Zeptolab – znani z pobranej ponad 600 milionów razy serii Cut the Rope – ujawnili, że od ponad dwóch lat pracują nad zupełnie nową grą: King of Thieves. Produkcja, kierowana tym razem do graczy nieco bardziej hardcore’owych (tzw. midcore), będzie hybrydą platformówki i tower defense.

Tytuł położy nacisk na zmagania wieloosobowe przez sieć i zostanie wydany w modelu darmowym z opcjonalnymi mikropłatnościami. Do jego premiery dojdzie w pierwszej kolejności na urządzeniach z systemem iOS – debiut w App Store odbędzie się w lutym tego roku, być może już za kilkanaście dni. Niewiele później produkcja zostanie również udostępniona posiadaczom smartfonów i tabletów z Androidem.

W King of Thieves wcielimy się w tytułowego Króla Złodziei, który będzie się włamywać i przemierzać pełne przeszkód oraz pułapek lochy zaprojektowane przez innych graczy. Celem rozgrywki będzie oczywiście zdobycie wszystkich poukrywanych tam skarbów. Wszystko odbywać się będzie w ramach asynchronicznego trybu sieciowego, przypominającego pod względem rozwiązań technicznych to, co oferują mobilne strategie pokroju Clash of Clans.

Twórcy z Zeptolab nie mieli dotąd styczności z podobną produkcją, ale według nich jest jeszcze za wcześnie, by mówić o nowym gatunku lub choćby trendzie. Wszystko zależeć będzie od popularności, jaką będzie się cieszyć King of Thieves. Jednocześnie dowiedzieliśmy się, że KoF to pierwsza z nowych marek studia, które ma ono zamiar wprowadzić do obiegu w tym roku. Co ważne, znajdą się wśród nich zarówno gry produkowane przez moskiewskie studio, jak i tylko przez nie finansowane i wydawane (dewelopingiem zajmą się zewnętrzne ekipy).

Studiu Zeptolab popularność przyniosła seria zręcznościowych gier logicznych Cut the Rope (Cut the Rope, Cut the Rope: Experiments oraz Cut the Rope: Time Travel, Cut the Rope 2). Nie oznacza to jednak, że w jego dorobku nie ma innych gier – oprócz zapowiedzianego właśnie King of Thieves, mam tu na myśli wydaną pod koniec 2012 roku znakomitą łamigłówkę Pudding Monsters.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej