Kinect - oficjalna cena i wydłużenie cyklu życia Xboksa 360 o pięć lat
Chris Lewis z europejskiego oddziału Microsoftu wyznał w wywiadzie udzielonym redakcji serwisu GamesIndustry.biz, że wprowadzenie do sprzedaży kontrolera Kinect oraz nowego modelu konsoli Xbox 360 pozwoli wydłużyć żywotność platformy o następnych pięć lat.
Poznaliśmy oficjalną cenę kontrolera Kinect. Jednocześnie Chris Lewis, przedstawiciel europejskiego oddziału Microsoftu, wyznał w wywiadzie udzielonym redakcji serwisu GamesIndustry.biz, że wprowadzenie do sprzedaży zarówno urządzenia, jak i nowego modelu konsoli Xbox 360, pozwoli wydłużyć żywotność platformy o następnych pięć lat.
Z informacji zamieszczonych w ofercie oficjalnego, internetowego sklepu koncernu Microsoft wynika, że Kinect będzie sprzedawany na terenie Stanów Zjednoczonych w cenie 149,99 dolarów (w przeliczeniu około 490 złotych). Możemy się spodziewać, że publikacja tej informacji pociągnie już wkrótce za sobą ujawnienie ceny, która będzie obowiązywać na terenie Unii Europejskiej.
Przejdźmy do kolejnej kwestii. Xbox 360 jest dostępny w sklepach od ponad czterech i pół roku (premiera odbyła się pod koniec 2005 roku). W momencie, gdy do sprzedaży trafi Kinect, czyli w listopadzie, konsola będzie zatem obchodziła swoje piąte urodziny. Podwojenie cyklu życia 360-tki, wspomniane przez Chrisa Lewisa, oznacza, że Microsoft celuje jasno w realizację planu zakładającego utrzymanie platformy na rynku przez co najmniej dziesięć lat (wzorem chociażby Sony).
Ze słów przedstawiciela europejskiego oddziału firmy wynika, że Microsoft upatruje sukcesu przede wszystkim w przeciągnięciu na swoją stronę graczy casualowych, do tej pory okopanych dokładnie w bastionie Nintendo. To właśnie im dedykowana jest zdecydowana większość produkcji startowych, mających ukazać się w sprzedaży w dniu debiutu Kinecta. Pewnym utrudnieniem w zdobyciu części graczy tego typu mogą się jednak okazać wysokie koszty zakupu urządzenia.
Warto przy okazji odnotować, że według ostatnich wieści podanych przez serwis Develop (ich źródłem jest wysoko postawiony informator), wyprodukowanie i dystrybucji jednego egzemplarza kontrolera może kosztować giganta z Redmond nawet 150 dolarów. W przypadku, gdyby wiadomość znalazła potwierdzenie w rzeczywistości oznaczałoby to, że firma, przynajmniej początkowo, nie będzie zarabiać na Kinect. Z drugiej jednak strony, nie będzie na nim tracić, co w obliczu walki o casualowego klienta stawia Microsoft na całkiem dobrej pozycji.
Polecamy Wam zapoznanie się z zapisem całej rozmowy z Chrisem Lewisem – wśród poruszonych tematów znalazło się m.in. odniesienie do hardcore’owych graczy, a także technologii 3D (w tym wyjaśnienie dlaczego nie jesteśmy jeszcze na nią gotowi). Aby uzyskać dostęp do treści wywiadu musicie posiadać własne konto w serwisie GamesIndustry.biz.