Kathy Rain - oldskulowa przygodówka zadebiutuje w pierwszym kwartale 2016 r.
Podczas targów gamescom zaprezentowano oldskulową detektywistyczną przygodówkę Kathy Rain. Produkcja zmierza tylko na pecety i zadebiutuje na początku przyszłego roku.
Niewielkie szwedzkie studio Clifftop Games wykorzystało tegoroczną edycją targów gamescom do pokazania po raz pierwszy szerszej publiczności gry Kathy Rain, czyli oldskulowej przygodówki z interfejsem point-n-click, która odwołuje się do klasyków gatunku z pierwszej połowy lat 90-tych ubiegłego wieku. Projekt ma ukazać się w na początku przyszłego roku i twórcy nie mają na razie żadnych planów wypuszczenia gry na platformy inne niż pecety. Zespół jest mały i nie dysponuje dużymi środkami. Okazję do wypromowania swojego dzieła otrzymali dzięki podpisaniu umowy wydawniczej z firmą Raw Fury Games, która pomoże także sfinansować resztę produkcji.
Gra przeniesie nas do roku 1995. Wcielimy się w tytułową Kathy Rain, czyli młodą kobietę mającą trzy wielkie pasje - muzykę rockową, motocykle oraz zabawę w detektywa. Na początku kampanii powróci ona po raz pierwszy od wielu lat do rodzinnego miasteczka, zmuszona do tego poprzez wieść o śmierci jej dziadka. Szybko zaczynie podejrzewać, że zgon staruszka nie był wywołany przyczynami naturalnymi. Aby odkryć prawdę rozpocznie własne śledztwo, w którym pomoże jej przyjaciółka Elleen.
Większość akcji toczyć się będzie w miasteczku, nazwanym Conwell Springs, oraz jego okolicach. Podczas dochodzenia gracze odkryją, że dziadek bohaterki nie był jedyną osobą, jaka zmarła w tajemniczych okolicznościach. Wśród ofiar znajdzie się m.in. także obłąkany malarz, który sam odebrał sobie życie. Co gorsza, okaże się, że wśród mieszkańców tej mieściny nienaturalnie wysoki odsetek popada w szaleństwo.
Kathy Rain będzie klasyczną przygodówką z interfejsem point-n-click. Podczas zabawy zajmiemy się więc typowo detektywistyczną robotą – będziemy eksplorowali lokacje, szukali wskazówek, prowadzili rozmowy oraz rozwiązywali zagadki. Nie uświadczymy za to żadnych sekwencji zręcznościowych.
Ambicją autorów jest opracowanie gry, która będzie wierna rozwiązaniom, jakie były powszechne w tym gatunku dwadzieścia lat temu. Grafika wykonana zostanie więc w rozdzielczości 320x240, a poziom trudności ma być wysoki. Produkcja nie będzie nas trzymała za rękę – zabraknie samouczka i systemu podpowiedzi, a skuteczne rozwiązanie tajemnicy miasteczka Conwell Springs ma wymagać od gracza wiele wysiłki.