Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 7 kwietnia 2014, 06:27

autor: Adrian Werner

Kalypso Media rusza na podbój ekranów dotykowych. Mobilne Tropico w drodze?

Firma Kalypso Media ogłosiła, że w tym roku wyda trzy tytuły mobilne. Co godne pochwały, nie zostaną one oparte na modelu darmowym z mikropłatnościami.

Niemieckie Kalypso Media wyrobiło sobie na pecetach markę jednego z najlepszych wydawców gier strategicznych. Teraz firma postanowiła rozszerzyć swoją działalność na rynek mobilny. Plan na ten rok zakłada wypuszczenie trzech tytułów na smartfony i tablety.

Co ciekawe, wydawca nie zamierza iść drogą typową dla tego rynku. Dyrektor marketingu Simon Hellwig stwierdził, że na urządzeniach mobilnych brakuje dobrych strategii i symulacji ekonomicznych w kategorii wysokiej jakości gier płatnych. Kalypso Media nie zamierza co prawda kompletnie ignorować modelu darmowego z mikropłatnościami, ale firma skoncentruje się głównie na tworzeniu tradycyjnych produkcji, które w dniu premiery mają kosztować sporo (przynajmniej jak na standardy tych platform), ale w zamian za to potem nie będą zamęczały graczy koniecznością dodatkowych wydatków.

Pierwsza część Tropico wydaje się być dobrym kandydatem na mobilną konwersję.

Kalypso Media rozpocznie podbój rynku mobilnego w tym roku trzema grami. Niestety, nie podano żadnych konkretów i na oficjalne zapowiedzi tytułów będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Oczywistym kandydatem wydaje się być jednak seria Tropico, czyli cykl strategii ekonomicznych, w której wcielamy się w dyktatora małej republiki bananowej. Jest to zdecydowanie najpopularniejsza marka tego wydawcy i jednocześnie świetnie nadawałaby się do adaptacji na ekrany dotykowe. Najnowsza odsłona, czyli nadchodzące pecetowe Tropico 5, jest raczej zbyt zaawansowana graficznie, aby dały ją radę udźwignąć urządzenia mobilne, więc o bezpośredniej konwersji nie ma w tym przypadku mowy. Możliwe, że przeniesiona zostanie pierwsza część cyklu, która utrzymana była na atrakcyjnej dwuwymiarowej i izometrycznej stylistyce. Możliwe jednak, że Kalypso zaproponuje nową grę, od podstaw opracowaną z myślą o smartfonach i tabletach.

Warto na koniec dodać, że Kalypso Media ma w swojej stajni również takie marki jak Airline Tycoon, Patrician czy Port Royale. Niezależnie od tego, które z nich ostatecznie otrzymają mobilne odsłony, sam fakt, że otrzymamy więcej gier nieopartych na modelu darmowym z mikropłatnościami, jest powodem do zadowolenia.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej