Kalypso Media rusza na podbój ekranów dotykowych. Mobilne Tropico w drodze?
Firma Kalypso Media ogłosiła, że w tym roku wyda trzy tytuły mobilne. Co godne pochwały, nie zostaną one oparte na modelu darmowym z mikropłatnościami.
Niemieckie Kalypso Media wyrobiło sobie na pecetach markę jednego z najlepszych wydawców gier strategicznych. Teraz firma postanowiła rozszerzyć swoją działalność na rynek mobilny. Plan na ten rok zakłada wypuszczenie trzech tytułów na smartfony i tablety.
Co ciekawe, wydawca nie zamierza iść drogą typową dla tego rynku. Dyrektor marketingu Simon Hellwig stwierdził, że na urządzeniach mobilnych brakuje dobrych strategii i symulacji ekonomicznych w kategorii wysokiej jakości gier płatnych. Kalypso Media nie zamierza co prawda kompletnie ignorować modelu darmowego z mikropłatnościami, ale firma skoncentruje się głównie na tworzeniu tradycyjnych produkcji, które w dniu premiery mają kosztować sporo (przynajmniej jak na standardy tych platform), ale w zamian za to potem nie będą zamęczały graczy koniecznością dodatkowych wydatków.
Kalypso Media rozpocznie podbój rynku mobilnego w tym roku trzema grami. Niestety, nie podano żadnych konkretów i na oficjalne zapowiedzi tytułów będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Oczywistym kandydatem wydaje się być jednak seria Tropico, czyli cykl strategii ekonomicznych, w której wcielamy się w dyktatora małej republiki bananowej. Jest to zdecydowanie najpopularniejsza marka tego wydawcy i jednocześnie świetnie nadawałaby się do adaptacji na ekrany dotykowe. Najnowsza odsłona, czyli nadchodzące pecetowe Tropico 5, jest raczej zbyt zaawansowana graficznie, aby dały ją radę udźwignąć urządzenia mobilne, więc o bezpośredniej konwersji nie ma w tym przypadku mowy. Możliwe, że przeniesiona zostanie pierwsza część cyklu, która utrzymana była na atrakcyjnej dwuwymiarowej i izometrycznej stylistyce. Możliwe jednak, że Kalypso zaproponuje nową grę, od podstaw opracowaną z myślą o smartfonach i tabletach.
Warto na koniec dodać, że Kalypso Media ma w swojej stajni również takie marki jak Airline Tycoon, Patrician czy Port Royale. Niezależnie od tego, które z nich ostatecznie otrzymają mobilne odsłony, sam fakt, że otrzymamy więcej gier nieopartych na modelu darmowym z mikropłatnościami, jest powodem do zadowolenia.